Hírek

A generációváltás elindult a családi vállalkozásoknál

Magasabb fokozatra kapcsolt a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van.

A stratégiai folyamat együtt jár az irányítás, a kapcsolatok és a tudás átadásával is, így akár 5-10 évet is felölelhet. A jó gyakorlatok, tapasztalatok megosztása azonban nemcsak az utód számára, de az egész szektor számára fontos lehet. A K&H családi vállalatok kiválósági díj ezért keresi a legjobb megvalósításokat – legyen szó akár a generációváltásról, akár a hosszú távú és fenntartható működésről, akár innovációról.

Forrás: pixabay.com

Az elmúlt három év során jelentősen lecsökkent azoknak a családi tulajdonú cégeknek az aránya, ahol még nem foglalkoznak a generációváltással. A K&H családi vállalatok kutatás eredményei alapján a három évvel ezelőtti 71 százalékhoz képest jelenleg már csupán a cégek 56 százaléka mondja azt, hogy még nem történt meg és egyelőre nincs is folyamatban a vállalat irányításának átadása. Ezzel együtt a családi cégek közel harmadánál (31%) már legalább egyszer lezajlott a generációváltás. Azoknál a családi vállalatoknál, ahol már foglalkoznak ezzel az igen jelentős kérdéssel, leginkább családon belül oldják meg az utódlást. Erre a változtatás előtt akár 5-10 évvel elkezdenek felkészülni, és többségüknél a munkavállalók is tisztában vannak azzal, hogy mi fog történni a céggel az utódlás során.

Előtérbe kerül a fiatalabb generáció

„A generációváltás kérdése az utóbbi tíz év egyik legfontosabb témája a családi tulajdonú cégeknél. Ez ugyanis a megfelelő utód kiválasztása és az irányítás fokozatos átadása mellett magába foglalja a kapcsolati tőke és az akár sok tízéves tapasztalat és szemléletmód átadását is, amik a családi tulajdonú cégek esetében talán a legfontosabb értékek. Emellett pedig a fiatalabb generáció új meglátásai és digitális nyitottsága fel is gyorsíthatja a cég innovációs és digitalizációs folyamatait” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője. Ezt támasztja alá, hogy a családi cégek közel kétharmada (64%) gondolja úgy, hogy a fiatalabb generáció fokozott bekapcsolódása a vállalat működtetésébe elősegíti a digitalizációs fejlődést.

Jók között is a legjobbak

A jó gyakorlatok, a tapasztalat és tudás továbbadása azonban nemcsak a generációk között fontos, hanem az egész szektoron belül. „A K&H portfóliójának közel felét családi vállalatok adják, ezért amellett, hogy kiemelt hangsúlyt fektetünk a pénzügyi kiszolgálásukra, az elmúlt években egy komplex ökoszisztémát is kiépítettünk a közös gondolkodás és tudásmegosztás erősítésére. Ennek része a K&H családi vállalatok kiválósági díj, amivel 9 éve ismerjük el és mutatjuk be a generációváltásban, innovációban, hosszú távú stratégiában és környezetvédelmi fenntarthatóság terén kiemelkedő cégeket” – hangsúlyozta Ékes Ákos. A díjra idén is lehet jelentkezni augusztus 2-ig.

agrotrend.hu / Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Az Év Agrárembere támogatók

 
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Szakmai partner
Nyakas Farm
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
 
Hirdetés

Facebook

Hirdetés