Hírek

Újra kell építeni a piacot?

A héten elindult a kiskereskedelemben is a borszezon, a Tesco már kijött, a Spar szeptember 10-én jelenik meg az új borkatalógusával és napokon belül a többi lánc is teríti a boros prospektusait. A Tesco és a Spar is az olcsóbb kategória felé kacsingat, fehér borból a 400-600, a vörösből az ezer forint alatti termékek a kiemeltek, de mellettük megtalálhatóak az ínyenceknek szánt több ezer forintos termékek is.

Létrehozva:

|

Az idei év értékesítési adatai azért fontosak, mert meghatározzák a következő néhány év stratégiáját. Az otthoni borfogyasztás az utóbbi néhány évben rendkívül komoly sikereket ért el, 2004-től 2006-ig 4-5, majd 13 százalékkal nőtt, úgy hogy a háztartások jelentős része elfogadta a magasabb árszintet. (A kiskereskedelemnek sikerült magasan pozicionálnia a terméket.) Ám a fogyasztás 2007-ben 12 százalékkal zuhant, ami 6 százalékos forgalomvesztéssel párosult. Ha az idei értékesítés a 2007-es trendet követi, a magasabb szintről újra vissza kell lépniük a kiskereskedőknek, s az olcsó borokkal újra kell pozicionálniuk a piacot. A kutatási adatok szerint a bort fogyasztó háztartások száma nem csökkent, a GfK kimutatása szerint 100 háztartásból továbbra is 52 rendszeresen vásárolja a terméket, de 2007-ben jóval kevesebbet, jóval olcsóbban vett a korábbinál. Ezt az igényt természetesen követniük kell a kereskedőknek, ám a magasabb árszintre átállást sem szeretnék visszafordítani, így a láncok igyekeznek középkategóriás importtal kompenzálni. 

A bort fogyasztó magyar háztartások tavaly 19 litert vásároltak a termékből, meglehetősen olcsón. Messze a borprospektusok által kiemelten kezelt 800-1000 forintos értékhatár alatt keltek el a kereskedelemben a borok, literenként 421 forintos átlagáron. 

Forrás: Napi Gazdaság

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook