Hírek

Európai uniós biogazdálkodási reklámkampány indul

A biogazdálkodás népszerűsítése és a biotermékek iránti elkötelezettség növelése céljából promóciós kampányt indított az Európai Bizottság (EB).

Létrehozva:

|

A kampány központi eleme egy webportál, amely az uniónak mind  a 22 hivatalos nyelvén elérhető, és ingyenes marketing-eszköztárat biztosít a biogazdálkodók számára. Az organic-farming.europa.eu oldalról egyebek mellett magyar nyelvű rádió- és tévészpotokat,  tájékoztató kiadványokat lehet letölteni.

A kampányt a brüsszeli bizottság egy biogazdasági szakértőkből álló szakmai csoporttal együttműködve dolgozta ki. A nemzeti szakértők a helyi mezőgazdasági minisztériumok és a nemzeti és nemzetközi biogazdálkodási szervezetek képviselői közül kerültek ki.

A kampány az európai bioélelmiszerekre és -termelésre vonatkozó cselekvési terv alapján készült. A terv 21 kezdeményezést sorol fel a bioélelmiszerek piacának és az ágazati működési szabályok fejlesztésére, amelyek a hatékonyságot, az átláthatóságot, valamint a fogyasztói bizalom növelését hivatottak elősegíteni.

Az EB Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Főigazgatóságának a kampányt beharangozó pénteki közleménye szerint a legutóbbi statisztikai adatok alapján 2005-ben az egy évvel korábbihoz képest 13,4 százalékkal 182.305-re emelkedett az unióban a biotermelők és -szolgáltatók száma. A növekedés azóta is dinamikus. A biotermékek kiskereskedelmi piaca a legtöbb tagállamban – a két legújabbat is beleértve – évente 5 és 30 százalék között bővül.

A biotermékek iránti fogyasztói igény folyamatos növekedése az EB szerint egyre több üzleti lehetőséget nyújt az élelmiszer-beszállítói lánc résztvevőinek.

A biogazdálkodás alapgondolata egyben a kampány szlogenje is: "Ökológiai gazdálkodás. A természetért és Önért" – ismerteti a közlemény.

Forrás: MTI

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook