Hírek

Milyen bort kedvelnek az amerikaiak?

Kovács Nimród magyar származású amerikai üzletember néhány évvel ezelőtt szembesült azzal, hogy a kiváló magyar borok szinte ismeretlenek az Egyesült Államokban. Ma már 2,5 millió dollár értékben exportálja Amerikába a magyar hegy levét.

Létrehozva:

|

A cég teljes idei termékkínálatát, a több mint százféle bort a közelmúltban mutatták be a szakmának az egyik kedvelt budapesti étteremben.

 

A Monarchia Matt International (MMI) viszonylag hamar 23 millió dollár árbevételű, magyarországi székhelyű nemzetközi cégcsoporttá nőtte ki magát. Egy New York-i székhelyű, minőségi borokat importáló és forgalmazó céggel egyesültek, majd 33 százaléknyi tulajdonrészt szereztek a kaliforniai Starry Night Winery-ben. A cégcsoport érdekköréhez tartozik még az USA-ban öt nagykereskedelmi cég, egy internetes boráruház és három amerikai borszaküzlet – tudta meg az MTI munkatársa a tájékoztatón.

 

Joern Tittel, a vállalat New York-i vezérigazgatója is jelen volt a budapesti borparádén, és az MTI munkatársának kérdésére beszámolt az amerikai trendekről. Mint mondta, az argentin bor soha nem volt ennyire kedvelt, mint manapság. Egy év alatt 3 százalékkal nőtt az argentin borok fogyasztása az Államokban.   

Ami a fajtákat illeti, a Pinot Noir trónját nehéz megingatni, még mindig fent van a csúcson. A fehér borok között a sztár a Pinot Grigio, olyannyira, hogy ha azt mondják egy new york-i ebéden, hogy kérek egy pohár fehér bort, az szinte szinonimája a Pinot Grigionak. A tölgyfahordós érlelésű borok nem annyira vonzóak: inkább az acéltartályosak kedveltek.

 

Ami a magyar borokat illeti, a Bikavért ma már nem nagyon lehet ezen a néven eladni – tette hozzá Szalay Dorottya, az MMI Hungary vezetője. Ezen a néven csak 5 dollárért lehet eladni ugyanazt a vörösbort, Heritage néven pedig 35-40 dollárért. A megfelelő név azért is fontos, hogy egyáltalán ki tudja mondani a vevő, mit is kér – az Irsai Olivérből így lett Olivier.

A címke divat követése is elengedhetetlen. A címke stílusa, rajzolata, színvilága nem lehet túl csicsás. Viszont ha magas minőségű borról van szó, elbírja a szolid arany díszt, a konzervatívabb, visszafogottabb tervezés mellett. Általában elvárják a tervezőktől és a borforgalmazóktól, hogy kövessék az avantgárd stílust, az új imázs követést, de itt sem szerencsés a túl színes, feltűnő design. Palackjaikra – néhány kivételével – a Gyémánt László festőművész által alkotott eperfa festmény kerül.

 

A cég magyarországi borászata Egerben található. Ugyanakkor forgalmaznak osztrák, olasz, spanyol, francia, argentin és amerikai termékeket is. A kóstolón a 108 bor 25 borászatot és számos fajtát képviselt. Érdekes volt megkóstolni a  magyar piacon megjelenő amerikai borokat. Tizenegy éve San Francisco-tól északra lévő Novato városában működik a Starry Night Winery nevű borászat, amely évente 150 ezer palackot visz piacra. A világfajták mellett az utóbbi időben specializálódtak a Kaliforniában már 100 éve honos – és gróf Haraszty Ágoston által Kaliforniában meghonosított – Zinfandel szőlőfajtára.

Az Osztrák-Magyar Monarchiából származó Zinfandel mennyiségében jelenleg a harmadik helyet foglalja el Kalifornia teljes bortermeléséből. Készítenek belőle fehérbort, késői szüretelésű édes desszertbort, könnyed újbort, száraz testes vörösbort és még portóit is.

Forrás: MTI 

 

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook