Hírek

Az üdülési csekkek forgalma újra csúcsot döntött

Tavaly tovább nőtt az üdülési csekkek népszerűsége: a kibocsátó és forgalmazó Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány (MNÜA) adatai szerint a 2006-os 23,5 milliárd forint után 2007-ben 29,9 milliárd forint volt a kibocsátott csekkek értéke, ezzel az alapítvány mintegy 1,7 millió személy pihenéséhez, üdüléséhez járult hozzá.

Létrehozva:

|

A növekedés az előző évekhez, különösen a 2005-ös 11,9 milliárd forinthoz képest jelentős. A magas dinamikát az alapozza meg, hogy a jogszabályok adó- és járulékkedvezménnyel ösztönzik a munkáltatókat arra, hogy munkavállalóik, volt munkavállalóik és ezen személyek közeli hozzátartozói részére üdülési csekket vásároljanak.

A gazdálkodó szervezetek a velük szemben egyre erőteljesebben megfogalmazódó társadalmi felelősségvállalás iránti elvárásnak úgy tudnak a leghatékonyabban megfelelni, ha dolgozóik életminőségének javításához a készpénzben történő kifizetés helyett akár 60 százalékos megtakarítást eredményező üdülési csekket választják. Ma már az üdülési csekk testesíti meg azt a munkáltatói gondoskodást, mely korábban a "vállalati" üdülők, kultúrházak, sportlétesítmények, egészségügyi intézmények révén valósult meg – véli az MNÜA.

A szervezet februártól figyelemfelhívó kampányt indít, mivel sok munkahelyen ezekben a napokban döntenek a dolgozók a 2008-as cafeteria-keretükről. A 2007-ben beváltott üdülési csekkek értéke 16,1 milliárdról 24,9 milliárd forintra nőtt. Ezalatt párhuzamosan az elfogadóhelyek száma is tovább emelkedett: míg 2006 végén 5875 helyen fogadták el az utalványt, addig 2007 végén már 8003 helyen.

A hagyományos turisztikai szolgáltatások csaknem száz százalékát lefedtük, idén pedig főként a kulturális és szabadidősport-szolgáltatatók bekapcsolásával bővítjük a felhasználási lehetőségeket – mondta Karácsony Mihály, az alapítvány elnöke. Ma már egyre több, mintegy hétszáz elfogadóhely – a csekk névértéken történő beváltásán túl – nyújt valamilyen többletszolgáltatást, ad ajándékot vagy árkedvezményt az ezzel fizető vendégei számára.

Az MNÜA az üdülési csekkek elfogadóitól kért mintegy hatszázalékos jutalékból évről évre rendszeresen visszaforgat támogatásként a szociális alapon rászorulóknak. Idén az alapítvány négy különböző célcsoportot – alacsony jövedelmű nyugdíjasak, több gyermeket nevelők, fogyatékossággal élők és szakiskolai diákok – választott, amelyek között pályázatok révén mintegy másfél milliárd forint értékű támogatást oszt szét. E pályázatokat február elsejétől fogadják be.

A 2007-es Megújuló emberért díjjal tíz nagyvállalatot és szervezetet tüntettek ki: a MÁV Zrt., a Mol Nyrt., a Magyar Posta Zrt., az ISD Dunaferr, a Nokia Komárom Kft. és az Audi Hungaria Motor Kft., a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága, a Paksi Atomerőmű Zrt., a Magyar Közút Kht. és a Flextronics International Kft. A Szociális és Munkaügyi Minisztérium, a Magyar Televízió Zrt. és a MNÜA által öt éve alapított díjat olyan gazdálkodó szervezetek kaphatják meg, amelyek az adott évben – üdülési csekk vásárlása révén – a legtöbbet áldozták munkavállalóik üdülésének, rekreációjának támogatására, dolgozóik egészségének megőrzésére.

Forrás: Napi Gazdaság

Tovább olvasom

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook