Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Hírek

Változnak a teafogyasztási szokások

Az Unilever megkezdte a globális teaüzletágának felülvizsgálatát, miután a vállalat egy évtizede nem látott lassuló negyedéves növekedésről jelentett. Ez pedig érintheti a jól ismert Lipton márkát is.

Az Unilever teaüzletága, amelyhez a Lipton is tartozik, közel 3 milliárd dolláros bevételt ért el tavaly – közölte Graeme Pitkethly, a vállalat pénzügyi vezetője. Az Unilever azonban gyenge növekedési számokat produkált az elmúlt negyedévben, ami arra készteti a céget, hogy felülvizsgálja az üzletágát. A Bloomberg információi szerint a folyamat az idei év közepén érhet véget – írja az origo.hu.

fotó: pixabay.com

Általánosságban is az látszott azonban, hogy az Unilever teljesítményét a nagy márkák gyenge szereplése idézte elő– a vállalat számos márka tulajdonosa, beleértve például a Dove-ot vagy a Ben & Jerry's fagylaltot.

A tavalyi negyedik negyedévben az Unilever 1,5 százalékos bevétel-növekedést ért el, ami noha felülmúlta az elemzői várakozásokat, az elmúlt évtized leglassabb növekedési üteme volt. A 2019-es év egészében az eladások 0,5 százalékkal csökkentek a fejlett gazdaságokban.

A háttérben pedig a fogyasztói szokások változása áll, ami nem kerüli el a teaüzletágat sem. A fekete tea iránti kereslet ugyanis az elmúlt években folyamatosan lassult a fejlett gazdaságokban – a fogyasztói preferenciák változása miatt. Ez pedig azt is jelenti, hogy a Lipton teamárka helyzetét is újra kell gondolnia a vállalatnak.

A mostani eredmények azonban nem lepték meg a menedzsmentet. Egy hónapja ugyanis Alan Jope, az Unilever vezérigazgatója már figyelmeztetett, a bevétel-növekedés lassabb lehetett 2019 egészében a korábban vártnál.

A fentiek alapján tehát várhatóan elég nehéz éve lesz az Unilevernek, és az sem könnyíti meg a vállalat helyzetét, hogy az egyik legnagyobb riválisnak számító Nestlé szintén jelentős átszervezésekbe kezdett, ami együtt jár a vállalat portfóliójának átfogó átalakításával.

agrotrend.hu / origo.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés