Hírek

Változnak a teafogyasztási szokások

Az Unilever megkezdte a globális teaüzletágának felülvizsgálatát, miután a vállalat egy évtizede nem látott lassuló negyedéves növekedésről jelentett. Ez pedig érintheti a jól ismert Lipton márkát is.

Az Unilever teaüzletága, amelyhez a Lipton is tartozik, közel 3 milliárd dolláros bevételt ért el tavaly – közölte Graeme Pitkethly, a vállalat pénzügyi vezetője. Az Unilever azonban gyenge növekedési számokat produkált az elmúlt negyedévben, ami arra készteti a céget, hogy felülvizsgálja az üzletágát. A Bloomberg információi szerint a folyamat az idei év közepén érhet véget – írja az origo.hu.

fotó: pixabay.com

Általánosságban is az látszott azonban, hogy az Unilever teljesítményét a nagy márkák gyenge szereplése idézte elő– a vállalat számos márka tulajdonosa, beleértve például a Dove-ot vagy a Ben & Jerry's fagylaltot.

A tavalyi negyedik negyedévben az Unilever 1,5 százalékos bevétel-növekedést ért el, ami noha felülmúlta az elemzői várakozásokat, az elmúlt évtized leglassabb növekedési üteme volt. A 2019-es év egészében az eladások 0,5 százalékkal csökkentek a fejlett gazdaságokban.

A háttérben pedig a fogyasztói szokások változása áll, ami nem kerüli el a teaüzletágat sem. A fekete tea iránti kereslet ugyanis az elmúlt években folyamatosan lassult a fejlett gazdaságokban – a fogyasztói preferenciák változása miatt. Ez pedig azt is jelenti, hogy a Lipton teamárka helyzetét is újra kell gondolnia a vállalatnak.

A mostani eredmények azonban nem lepték meg a menedzsmentet. Egy hónapja ugyanis Alan Jope, az Unilever vezérigazgatója már figyelmeztetett, a bevétel-növekedés lassabb lehetett 2019 egészében a korábban vártnál.

A fentiek alapján tehát várhatóan elég nehéz éve lesz az Unilevernek, és az sem könnyíti meg a vállalat helyzetét, hogy az egyik legnagyobb riválisnak számító Nestlé szintén jelentős átszervezésekbe kezdett, ami együtt jár a vállalat portfóliójának átfogó átalakításával.

agrotrend.hu / origo.hu

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Szakmai partner
Nyakas Farm
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés