Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Hírek

Újabb három évig folytatódnak Frutti és Veggi kalandjai

Újabb három évig, Frissesség Ereje néven új arculattal és megújult kabalafigurákkal folytatódik jövőre a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) zöldség- és gyümölcsfogyasztást ösztönző Európai friss kalandok edukációs kampánya.

A kampány a következõ három évben is francia és belga szakmai szervezetek együttmûködésével, uniós támogatásból valósul meg, a zöldség- és gyümölcsfogyasztás, valamint a hazai termékek iránti kereslet ösztönzése érdekében – írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). A 7 millió euró költségvetésû, három tagországban megvalósuló program finanszírozását az Európai Unió (EU) 80 százalékban vállalja, az agrárkamara a magyarországi programok végrehajtásához 1,2 millió euró támogatásban részesül.

A program továbbra is elsõsorban a családokat és a gyermekeket célozza meg, mert a NAK szerint fontos, hogy minél több szülõ, nagyszülõ ismerje meg a zöldségek, gyümölcsök jótékony hatásait, és építse be ezeket a gyermekek étrendjébe. Az elkövetkezõ három évben bõvítik a gyerekek célcsoportját: az eddigi 6-14 évesek mellett a 14-18 éves középiskolás korosztályt is szeretné megszólítani a kampány, elsõsorban a közösségi média felületein. Ezt azzal magyarázzák, hogy az Egészségügyi Világszervezet (WHO) friss adatai szerint ebben a korcsoportban évrõl évre jelentõsen csökken a napi rendszerességgel zöldséget- és gyümölcsöt fogyasztók aránya. Magyarországon az uniós országok közül az egyik legalacsonyabb a zöldség- és gyümölcsfogyasztás: a WHO által javasolt napi minimum 400 gramm helyett a magyarok átlagosan csak 260 grammot fogyasztanak.

A korábban sikeres programelemek folytatódnak a következõ idõszakban is, a legnézettebb magyar gyerekcsatornákon új epizódokkal jön az animációs minisorozat, Frutti és Veggi a roadshow során az ország számos pontján várja majd a családokat, és ismét lesz lehetõség zöldség-gyümölcs kóstolásra a legnagyobb áruházláncok boltjaiban.

Fotó: NAK

 

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés