Hírek
Újabb három évig folytatódnak Frutti és Veggi kalandjai
Újabb három évig, Frissesség Ereje néven új arculattal és megújult kabalafigurákkal folytatódik jövőre a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) zöldség- és gyümölcsfogyasztást ösztönző Európai friss kalandok edukációs kampánya.
A kampány a következõ három évben is francia és belga szakmai szervezetek együttmûködésével, uniós támogatásból valósul meg, a zöldség- és gyümölcsfogyasztás, valamint a hazai termékek iránti kereslet ösztönzése érdekében – írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). A 7 millió euró költségvetésû, három tagországban megvalósuló program finanszírozását az Európai Unió (EU) 80 százalékban vállalja, az agrárkamara a magyarországi programok végrehajtásához 1,2 millió euró támogatásban részesül.
A program továbbra is elsõsorban a családokat és a gyermekeket célozza meg, mert a NAK szerint fontos, hogy minél több szülõ, nagyszülõ ismerje meg a zöldségek, gyümölcsök jótékony hatásait, és építse be ezeket a gyermekek étrendjébe. Az elkövetkezõ három évben bõvítik a gyerekek célcsoportját: az eddigi 6-14 évesek mellett a 14-18 éves középiskolás korosztályt is szeretné megszólítani a kampány, elsõsorban a közösségi média felületein. Ezt azzal magyarázzák, hogy az Egészségügyi Világszervezet (WHO) friss adatai szerint ebben a korcsoportban évrõl évre jelentõsen csökken a napi rendszerességgel zöldséget- és gyümölcsöt fogyasztók aránya. Magyarországon az uniós országok közül az egyik legalacsonyabb a zöldség- és gyümölcsfogyasztás: a WHO által javasolt napi minimum 400 gramm helyett a magyarok átlagosan csak 260 grammot fogyasztanak.
A korábban sikeres programelemek folytatódnak a következõ idõszakban is, a legnézettebb magyar gyerekcsatornákon új epizódokkal jön az animációs minisorozat, Frutti és Veggi a roadshow során az ország számos pontján várja majd a családokat, és ismét lesz lehetõség zöldség-gyümölcs kóstolásra a legnagyobb áruházláncok boltjaiban.
Fotó: NAK
agrotrend.hu / NAK