Hírek

Sivatagi körülmények az európai vasutakon

A nyári hőség próbára teszi a vasutak működőképességét egész Európában. A sínek elgörbülését fehér festékkel igyekeznek megakadályozni, a bozóttüzeket a növények ritkításával. A légkondicionálókat pedig nagyobb teljesítményűekre kell cserélni.

Az idei nyáron Észak-Európában és az Egyesült Királyságban is 40 fok körüli, illetve azt meghaladó hőmérsékletet mértek, ami a végsőkig próbára tette a vasúti rendszereket. A vonallezárások és a berendezések meghibásodásai azt mutatják, hogy a vasút nem mindig képes kezelni ezeket a szélsőséges hőmérsékleteket. A spanyol állami pályaüzemeltető, az Adif arról tájékoztatta a Railtech.com szakportált, hogy tesztelik egyes vágányok fehérre festésének hatékonyságát. Az Adif az Ice Paint nevű, speciális összetételű festéket alkalmazta Albacete egyik szakaszán. A cég emellett a sivatagi körülmények között működő vasútvonalak, például a Mekkából Medinába tartó szaúd-arábiai nagysebességű vasútvonal fejlesztése és karbantartása terén szerzett tapasztalatait hasznosítja.


Fotó: S. Hermann & F. Richter képe a Pixabay -en.

Az olasz pályaműködtető RFI szerint a vasúti sínek közelében keletkezett tüzek idén komoly problémát jelentettek Olaszországban. 

Trieszt mellett egy vasútvonalat lezártak a tüzek miatt, ami akadályozta a személyszállító vonatokat, valamint a trieszti kikötőbe irányuló teherszállítást. 

A tűz nem csak a vasútvonalat, de a közutat is veszélyeztette. Nehezítette az oltást, hogy a vasútvonalat 3000 voltos távvezetékek keresztezik, és ilyen környezetben nem lehet vizet használni a tűz oltására, ezért a vonalat le kellett zárni a forgalom elől. A tüzek kockázatának és a vasútra gyakorolt hatásának csökkentése érdekében az olasz vasúti pályaüzemeltető rendszeresen beavatkozásokat végez, hogy a növényzetet ritkítsa a vágányok közelében.

A  magas hőmérséklet miatt gyakran problémák adódhatnak a fedélzeti légkondicionálással, ami szélsőséges esetben egészségkárosodást is okozhat az utasoknál, és a közösségi médiában emiatt rengeteg panasz jelenik meg. Spanyolországban a Madrid és Barcelona közötti nagysebességű vonatokon a hőségben többször meghibásodott a léghűtő – közölte az állami vasúttársaság, a Renfe. 

A berendezés azért nem volt képes a kocsikat a szokásos hőmérsékletűre hűteni, mivel az extrém magas hőmérséklet egy védelmi mechanizmust indít be – magyarázta a Renfe. Ezután nem lehet újraindítani a működésüket, amíg a hűtőgáz nyomása nem csökken, amihez időre van szükség. A berendezéseknek –10 és + 40 fok közötti hőmérsékleten kell működniük – mondta az üzemeltető. A hőmérséklet azonban az ország több pontján meghaladta a 40 fokot idén nyáron, vagyis a léghűtők teljesítményét növelni kell a jövőben. 

A Nemzetközi Vasútegylet (UIC) a kialakult helyzet miatt a sivatagszerű üzemeltetési körülményekkel foglalkozó munkacsoportot kíván létrehozni.

agrotrend.hu / magyarnemzet.hu

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés