Hírek

Rossz hír az édesszájúaknak: drágulnak a csokoládék

Áremelkedés indulhat el a hazai édességpiacon is. Bár az orosz–ukrán háború ellátási gondokat egyelőre nem okozott, a cukor árára azonban jelentős hatással volt a fegyveres konfliktus kirobbanása – mondta el tegnapi sajtótájékoztatón a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke. Sántha Sándor szerint az alapanyagok mellett a különböző adalékanyagok, színezékek és a csomagolóanyagok is jelentősen drágultak.

A gyártók komoly nehézségekbe ütköznek a különböző termékek csomagolásainak beszerzésénél. Sok esetben nagyon hosszú szállítási határidőkkel találkoznak, s vannak olyan áruk is, amelyek jelenleg elérhetetlenek Európában – írja a Magyar Nemzet.  A szakember szerint mindez nagyon megnehezíti a karácsonyi időszakra való felkészülést. 

Bár a vásárlók a húsvéti édességekkel találkoznak a boltokban, a gyártók hamarosan már a karácsonyi figurák és szaloncukrok elkészítésén dolgoznak. Az idén egyébként értékben emelkedő, mennyiségben stagnáló piacra számít a szövetség. Sántha Sándor szerint az idén nagyjából 1200 tonnányi édesség találhat gazdára a húsvét előtti napokban, hetekben a hazai áruházakban, ennek jelentős része, mintegy kilencszáz tonna a különböző figurás édesség. 

Fotó: wikimedia

Értékét tekintve a karácsonykor szokásos hétmilliárd forintosnál szerényebb, de így sem jelentéktelen forgalomra számítanak a gyártók. A tapasztalatok szerint a húsvéti ünnepkörre készülve a magyar családok összesen mintegy ötmilliárd forintot költenek édességekre.

Az elmúlt években egyébként kedvező folyamat indult el a hazai piacon is, a vásárlók egyre nagyobb hányada keresi a jó minőségű termékeket. Egy nemrég készült felmérés szerint az édességek esetében csupán a megkérdezettek 14 százalékának számít az ár. Érdekesség, hogy a magyarok egy évben átlagosan 10-11 kilogramm édességet fogyasztanak, aminek csupán az egyharmada csokoládé. A három-négy kilogrammos fogyasztással pedig az európai uniós rangsor végén kullogunk. Sántha Sándor szerint az is a minőségi termékek iránti kereslet irányába hat az is, hogy a nagy márkák piaci szerepe továbbra is meghatározó. A fogyasztók megszokták a minőséget és ragaszkodnak is hozzá.

Bár a legtöbben még mindig a hagyományos édességekre szavaznak, a polcokon egyre nagyobb helyet kapnak a cukormentes áruk, valamint a különböző mentes és funkcionális termékek. Ez utóbbi kategóriába tartoznak például a vitamintartalmú édességek és a proteinszeletek is.

agrotrend.hu / Magyar Nemzet

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szakmai partner
Nyakas Farm
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés