Hírek

Rangos elismerést kaptak a Pick szalámik Németországban

A vezető német élelmiszeripari szaklap rangos elismerését, a Lebensmittel Zeitung Top-Marke 2021 díjat vehette át a szalámi kategória győzteseként a Pick, ugyanis az eladásait leggyorsabban növelő márkának bizonyult a német piacon – tájékoztatta a cég az MTI-t.

A közlemény szerint a Pick a díjjal felkerült az ötezer élelmiszeripari terméket versenyeztető TOP 100-as listára is, melyen az év 100 legsikeresebb termékét összesíti a német szaklap. A Pick az első magyar márka, amely Top-Marke elismerésben részesült – írja az MTI.

A díj elnyerésében nagy szerepe volt annak, hogy a 2020-as német fogyasztói adatok alapján a kategóriában a Pick szalámi termékek értékesítése nőtt a legnagyobb mértékben Németországban. A díjazottak besorolását megalapozó, 30 ezer német háztartást képviselő fogyasztói panelkutatás arra mutat rá, hogy a növekedés motorja a Pick márkát vásárló háztartások számának bővülése volt.

A közlemény idézi Takács István vezérigazgatót, aki szerint a német szalámifogyasztókra a magas minőségi elvárások mellett jellemző, hogy elsősorban az íz alapján döntenek vásárláskor. A Pick termékeket – a német vásárlók visszajelzése alapján – a karakteres íz és fűszerezés, továbbá az összetétel és az elkészítés módja különbözteti meg más gyártók termékeitől.

A Pick szalámi termékek széles körben megtalálhatók a német üzletek polcain, a kiskereskedelmi forgalom meghatározó részét bonyolító üzletekben. Ilyen széles német kiskereskedelmi jelenléttel és disztribúcióval a szegedi cégen kívül egyetlen magyar FMCG-gyártó – és főként márka – sem rendelkezik.

A cég tájékoztatása szerint németországi exportból származó árbevétele tavaly meghaladta a 10 milliárd forintot, ami 20 százalékos növekedés 2019-hez képest. A német jelentős exportpiacnak számít a vállalat esetében, a Németországba exportált Pick termékek ugyanis mennyiségben a teljes export 66 százalékát, míg értékben annak 71 százalékát teszik ki.

A Pick Szeged Zrt. 2010-től a legnagyobb magyar agrárintegráció, a Bonafarm csoport legnagyobb forgalmú tagja és 2100 alkalmazottjával legnagyobb munkaadója.

A cég két szegedi, alsómocsoládi és bajai gyárában évente mintegy 40 ezer tonna húskészítményt állít elő, ebből csaknem 11 ezer tonna a téliszalámi, ez a jelenlegi kapacitás felső határát jelenti. A vállalkozás legmagasabb árfekvésű terméke, a téliszalámi értékben a felét jelenti a bevételeknek.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Pick Szeged Zrt. nettó árbevétele tavaly 72,2 milliárd forintra növekedett a 2019-es 67,2 milliárd forintról, a bevételből 20,934 milliárd forintot tett ki az export, míg 2019-ben 17,91 milliárd forintot. A cég tavaly 5,3 milliárd forint adózott eredményt ért el az előző évi 4,2 milliárd forint után.

agrotrend.hu / MTI

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés