Hírek
Országos közlekedésszervezőt hoznak létre
Pénteken nem sikerült megoldani a vasúti zavart, amit egy felsővezetéket leszakító fa okozott a Velencei-tónál. Vitézy Dávid közlekedéspolitikáért felelős államtitkár azt írta közösségi oldalán, hogy a kormány 2023-tól létrehozza az országos közlekedésszervezőt, melynek egyik fő feladata lesz az utastájékoztatási és forgalmi folyamatok új alapokra helyezése.
A tegnapi napon az ország nyugati felére megérkezett viharos idő több helyen fennakadásokat okozott, ezalól a Balatonra tartó vasútvonal sem jelentett kivételt. Este a viharos szél a vágányokra döntött egy fát, ami leszakította a felsővezetéket a Velencei-tó környékén. A kialakult vasúti zavar Vitézy Dávid közlekedéspolitikáért felelős államtitkár szerint arra mutatott rá, hogy alapjaiban kell újjáépíteni a MÁV működési folyamatait az ilyen, fővonalakat érintő nagyobb zavarok esetére.
Fotó: MTI / Bruzák Noémi
Vitézy amellett, hogy elnézést kért mindenkitől, akit a tegnapi és a helyreállítás miatt még a mai napra is áthúzódó zavar következményei érintettek, azt is írta közösségi oldalán, hogy 2023-tól a Technológiai és Ipari Minisztérium
létrehozza az országos közlekedésszervezőt, melynek egyik fő feladata lesz az utastájékoztatási és forgalmi folyamatok új alapokra helyezése.
– Pafféri Zoltánnal, a MÁV júniusban kinevezett új elnök-vezérigazgatójával már a nyár első néhány jelentősebb vasúti forgalmi zavarának tapasztalatai nyomán elkezdtük a zavarkezelési folyamatok teljes átvilágítását – árulta el az államtitkár.
Szerinte a cél az, hogy ha ki is dől a fa, vagy bármi más miatt leáll a vasúti közlekedés, azonnal történjenek meg a szükséges intézkedések:
- Menjen ki az aktuális helyzetről push üzenet az applikációkban, sms-ben vagy e-mailben azoknak, akik erre a vonalra váltottak jegyet, kapjanak azonnali és folyamatos tájékoztatást a vonaton utazók, az állomásokon várakozók.
- Legyen legalább a legfőbb csomópontokban olyan segítő személyzet egy órán belül, aki tud tájékoztatást adni, kompetens és van információja.
- Induljon el a buszpótlás szervezése azonnal, bevonva a környező nagyvárosok buszflottáit is, legyen erre protokoll.
- Ahol lehet vonattal járni, ott tartsuk fenn a vasúti közlekedést, ne bénuljanak meg teljes országrészek azért, mert a vonatok az akadály elhárítására várva feltorlódnak másutt.
- Legyen meg az az informatikai háttér és az információ, amellyel a kalauz, az állomási személyzet és minden utassal találkozó szereplő tudja, mi várható és mi a forgalmi helyzet.
- Képezzük ki a vasutas és buszos kollégákat célzottan az ilyen helyzetek kezelésére.
– sorolta fel a közlekedéspolitikáért felelős kormánytag posztjában.
Vitézy Dávid azt ígérte, hogy változtatni fognak az eddigi gyakorlaton.
agrotrend.hu / Magyar Nemzet, Kreft-Horváth Márk