Hírek

Ökocímke-kampánnyal segíti a tudatos vásárlást az Agrárminisztérium

Online kampányt indított az ökocímke fontosságáról az Agrárminisztérium annak érdekében, hogy felhívja a figyelmet a környezettudatos vásárlás jelentőségére – jelentette ki a tárca környezetvédelemért felelős helyettes államtitkára. A közösségi médiában egy kisfilm segítségével kaphatnak információt a fogyasztók az ökocímke lényegéről és szerepéről, ezzel is segítve a vásárlók környezettudatos döntését.

László Tibor Zoltán hangsúlyozta: az ökocímke egy olyan könnyen felismerhető jelölés vagy logó, amely igazolja az adott termék környezetbarát tulajdonságait az előállítástól kezdve egészen a termék hulladékká válásáig. Olyan szigorú környezetvédelmi előírásoknak kell megfelelniük az ökocímkével ellátott termékeknek (például az újrahasznosíthatóság vagy éppen a csökkentett energia- és vízfelhasználás terén), amelyek garantálják, hogy az előállításuk kisebb környezetszennyezéssel jár, valamint használatukkal a fogyasztó hozzájárul a káros környezeti hatások csökkentéséhez.  A hazai boltok polcain is számos olyan termékkel találkozhatunk, amelyeken szerepelnek ezek a jelölések.

fotó: pixabay.com

Kutatások szerint egyre többen tartják fontosnak a fenntartható fogyasztást, és vásárolnak környezetbarát terméket. A piacon is erős az érdeklődés a zöld termékek iránt, amit jól mutat, hogy az uniós ökocímkét elnyert termékek száma folyamatosan növekszik. Eddig 83 593 termék és szolgáltatás kapott engedélyt a közösségi ökocímke használatára, az ökocímkés termékek száma jóval magasabb, ha az egyes országok saját rendszerében minősített ökocímkés termékek és szolgáltatások számát is figyelembe vesszük.

Az Agrárminisztérium elkötelezett a fenntartható fogyasztás ösztönzése, valamint a környezettudatos szemlélet erősítése mellett. A tárca éppen ezért az EU ökocímke és a hazai Környezetbarát Termék védjegy népszerűsítésére idén is meghirdette a Keresd a jelet! elnevezésű versenyt középiskolás diákok számára. A megmérettetésen egyebek mellett kvíz-kérdésekben és izgalmas kreatív feladatokban mérhetik össze tudásukat a csapatok.

A videó az alábbi linken tekinthető meg: https://youtu.be/5G5unIBhb-0.

agrotrend.hu / AM Sajtóiroda

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szakmai partner
Nyakas Farm
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés