Hírek
Németország: az olcsóbb termékek felé fordultak a fogyasztók
A HDE szerint egyre árérzékenyebb módon költik el pénzüket a német fogyasztók.
A Német Kiskereskedelmi Szövetség (HDE, Handelsverband Deutschland) elemzése szerint az energiaárak emelkedése és a fogyasztói attitűd jelentős megváltozása már jól láthatóan komoly visszaesést okozott a belföldi kiskereskedelmi forgalomban. Ezért a HDE arra szólítja fel a szövetségi kormányt, hogy célzott és hatékony intézkedésekkel (például az energiát terhelő adók mérséklésével és a gázra bevezetett hatósági ársapkával) támogassa a közepes méretű kiskereskedelmi egységeket illetve közvetett módon a fogyasztókat is.
„A jelenlegi energiaválságban a kiskereskedelem nem csak az energiaellátással, hanem az árakkal kapcsolatos bizonytalanságot is megszenvedi” – nyilatkozta Stefan Genth, a HDE igazgatója.
Fotó: pixabay.com
A pillanatnyilag uralkodó trendekről Genth elmondta, jól érzékelhető, hogy a fogyasztók gyakorlatilag az összes szektorban bizonytalanná váltak. Ez egyrészt azt jelenti például a zöldségek és gyümölcsök tekintetében, hogy egyértelműen az olcsóbb vagy akciós termékek iránt nőtt meg a kereslet, másrészt pedig még a közepes vagy magas keresetű háztartások is igyekeznek visszafogni költéseiket, és későbbre halasztani nagyobb kiadásaikat.
Ráadásul még mindig nem vagyunk túl a koronavírus járvány következményein, ami alapvetően határozta meg az utóbbi két és fél évünket. A visszaeső fogyasztás és az energiaköltségek emelkedése már ezekre az ingatag alapokra rakódott rá, és most újabb kihívásokat jelent a kiskereskedelem számára.
agrotrend.hu / FruitVeb