Hírek

Melyek az idei tejterméktrendek?

A tejipar idei trendjei a kényelemre, a makro-összetételre, a szájérzetre, a hibrid termékekre, illetve az egészségesség és az élmény fejlesztésére helyezik a hangsúlyt.

A kevés szabadidővel rendelkező fogyasztók könnyen elkészíthető, kényelmes, könnyen szállítható harapni valókra vágynak, amelyek ugyanakkor segítenek hozzájárulni testi és szellemi egészségükhöz. Mindemellett fontos kritérium a kiegyensúlyozott makrotápanyag-tartalom (fehérje, zsír, szénhidrát) megteremtése. Alapvetően elmondható, hogy egyszerre csak egy makroösszetevő befolyásolja a fogyasztók döntéseit.

fotó: pixabay.com

Az Innova Consumer 2019-ben néhány országban (Egyesült-királyság, Egyesült Államok, Spanyolország, Franciaország, Németország, Brazília, Mexikó és Kína) végzett felmérése alapján ezek leggyakrabban a szénhidrátok (alacsony/mentes), illetve a zsírok (alacsony kalóriatartalom). A természetes édesítőszerek iránti igény a tejtermékek esetében is megfigyelhető, illetve további jelentős elvárás a mentességet garantáló kultúrák és enzimek felhasználása.

A fogyasztók vágynak a kellemes szájérzetet, íztartósságot biztosító, harmonikus ízű és szerkezetű termékekre. Az Innova Market Insights kutatása alapján az átlagos amerikai és angol fogyasztók 45%-a számára fontos tényező az élelmiszerek és italok szerkezete, míg 68%-uk osztja a véleményt, amely szerint az hozzájárul az elfogyasztás élményének fokozásához.

A tejitalok, joghurtok és sajtok tekintetében egyre jellemzőbb tulajdonságok a „simaság”, a „krémesség”, a „ropogósság” és a „roppanóság”.

Tízből hét amerikai és minden második angol fogyasztó kedveli a szélsőséges ízkeveredéseket, mint például az édes és a sós.

A hibridtermékek mindemellett további extrém társításokat is magukban foglalnak, mint a gyökeresen eltérő élelmiszercsoportok, textúrák és színek. A szélsőséges tulajdonságok vegyítése (pl. édes és savanyú ízek, a tej és tejmentes összetevők keverése) piaci rést jelenthet a tejtermékek esetében (pl. jégkrémek, ízesített joghurtok) is.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Szakmai partner
Nyakas Farm
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés