Hírek
Melyek az idei tejterméktrendek?
A tejipar idei trendjei a kényelemre, a makro-összetételre, a szájérzetre, a hibrid termékekre, illetve az egészségesség és az élmény fejlesztésére helyezik a hangsúlyt.
A kevés szabadidővel rendelkező fogyasztók könnyen elkészíthető, kényelmes, könnyen szállítható harapni valókra vágynak, amelyek ugyanakkor segítenek hozzájárulni testi és szellemi egészségükhöz. Mindemellett fontos kritérium a kiegyensúlyozott makrotápanyag-tartalom (fehérje, zsír, szénhidrát) megteremtése. Alapvetően elmondható, hogy egyszerre csak egy makroösszetevő befolyásolja a fogyasztók döntéseit.
fotó: pixabay.com
Az Innova Consumer 2019-ben néhány országban (Egyesült-királyság, Egyesült Államok, Spanyolország, Franciaország, Németország, Brazília, Mexikó és Kína) végzett felmérése alapján ezek leggyakrabban a szénhidrátok (alacsony/mentes), illetve a zsírok (alacsony kalóriatartalom). A természetes édesítőszerek iránti igény a tejtermékek esetében is megfigyelhető, illetve további jelentős elvárás a mentességet garantáló kultúrák és enzimek felhasználása.
A fogyasztók vágynak a kellemes szájérzetet, íztartósságot biztosító, harmonikus ízű és szerkezetű termékekre. Az Innova Market Insights kutatása alapján az átlagos amerikai és angol fogyasztók 45%-a számára fontos tényező az élelmiszerek és italok szerkezete, míg 68%-uk osztja a véleményt, amely szerint az hozzájárul az elfogyasztás élményének fokozásához.
A tejitalok, joghurtok és sajtok tekintetében egyre jellemzőbb tulajdonságok a „simaság”, a „krémesség”, a „ropogósság” és a „roppanóság”.
Tízből hét amerikai és minden második angol fogyasztó kedveli a szélsőséges ízkeveredéseket, mint például az édes és a sós.
A hibridtermékek mindemellett további extrém társításokat is magukban foglalnak, mint a gyökeresen eltérő élelmiszercsoportok, textúrák és színek. A szélsőséges tulajdonságok vegyítése (pl. édes és savanyú ízek, a tej és tejmentes összetevők keverése) piaci rést jelenthet a tejtermékek esetében (pl. jégkrémek, ízesített joghurtok) is.
agrotrend.hu / NAK