Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Hírek

Megnőtt a sörfogyasztás a karantén ideje alatt

A kijárási korlátozás „főszezonjában”, azaz 2020. március-áprilisban 25 milliárd forint fölötti forgalmat bonyolított a sör hazai kiskereskedelmi forgalma, amely 18 százalékos értékbeli és 13 százalékos mennyiségi növekedést jelent az előző év azonos időszakhoz képest, derült ki a Nielsen piackutató kiskereskedelmi indexének adataiból. Az online forgalom még látványosabban „húzott el”: a webáruházak forgalma 85 százalékkal emelkedett, igaz, ez még így is csupán az összforgalom 0,5 százalékát teszi ki a kategórián belül. A dobozos, világos és félliteres sörre bukik a magyar.

2020. március-áprilisában, a Covid-19 világjárvány miatt elrendelt kijárási korlátozás első két hónapjában 58 millió liter sör került a magyar fogyasztók online és offline kosarába, ami közel 110 millió üveg vagy doboz „folyékony kenyeret” jelent. A 25 milliárdos kéthavi forgalom összesen egyötödével volt több, mint 2019. március-áprilisában – írja a storeinsider.hu.

fotó: pexels.com

A korlátozás alatt leginkább a diszkontok, valamint a nagy alapterületű szupermarketek és hazai láncok vitték a prímet: az értékbeli forgalom közel 40%-a náluk realizálódott, míg a 2500 négyzetméteresnél nagyobb hipermarketekre és a kisebb alapterületű (51-200 nm-s) üzletekre pedig a forgalom egy-egyötöde jutott.

Online is felpörgött a sörértékesítés: az előző év azonos időszakához képest 85 százalékkal emelkedett értékbeli forgalma: 128 millió forint értékben közel negyedmillió liter fogyott belőle (ez 76 százalékos mennyiségi növekedés).

Ami a sörtípust illeti, az általános trendekhez hasonlóan a forgalom 95+ százaléka árpasör, a búzasör csupán 2 százalékot hasított ki a vizsgált két hónap értékbeli forgalmából. A világos sörök vitathatatlanul vezetnek, 97 százalékban ebből a típusból fogyott. A kosarakba kerülő sörök négyötöde dobozos, 12 százaléka üveges.  Az értékesített sörök háromnegyede félliteres kiszerelésű.

fotó: pxhere.com

„A kijárási korlátozás alatt zárva tartottak a vendéglátóipari egységek is, ami egyértelműen az otthoni sörfogyasztás felé terelte a fogyasztókat” – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója.

„A preferenciák azonban lényegében változatlanok maradtak: a magyarok a világos, márkás sörökre voksoltak otthonaikban is.”

A márkás sörök tartották pozíciójukat: az értékbeli forgalom közel 90 százaléka a gyártóknál landol.

agrotrend.hu / storeinsider.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés