Hírek

Közösséget kovácsol a jelenlegi helyzet termelő és fogyasztó között

A Szolnoki Kosár Közösség koordinálásával az elmúlt héten hatszázhúsz, majd újabb ezerötszáz uborka került a megyeszékhely lakosaihoz. Háromszáz paprika is gazdára talált, a hosszútávú célok között szerepel, hogy további termelőket is a rendszerbe kapcsoljanak.

A helyi termelők kínálatát a kereslettel hangolja össze a Szolnoki Kosár Közösség. A kistermelői rendelet alapján szervezik munkájukat, így a megyeszékhely és a város negyven kilométeres körzetéből veszik fel a kapcsolatot a gazdákkal annak érdekében, hogy igazán friss áru kerülhessen a családok asztalára. Sokan alternatív vásárlási módokat keresnek, melynek jó példája lehet a kosárközösség is – szoljon.hu.

fotó: szoljon.hu

– Az a lényeg, hogy kereskedelem nélkül kapcsoljuk össze a vásárlókat a helyi termelőkkel, ezáltal a helyi gazdaságot erősítjük – vélekedett Nyolczas Krisztina, a közösség vezetője. Kiemelte: fontos célként tűzték ki a szemléletformálás erősítését és az etikus fogyasztást.

Egy cserkeszőlői uborkatermelő története szinte az egész országot bejárta. A közösségi oldalon kétségbeesésében videót tett közzé, melyben bemutatta az általa termesztett uborkákat.

– Elkeserítő volt látni, hogy mi lesz a terméssel. A tapasztalatok szerint azok a gazdák, akik eddig a nagybanin árultak vagy az egyéb piacuk megszűnt, kevés kapcsolattal rendelkeznek ahhoz, hogy alternatív módon értékesíthessék a termékeiket. A mi munkánk, hogy összekapcsoljuk őket a lakossággal, hiszen közösek a céljaink. Az eladás során a nagykereskedelmi láncokat kihagyjuk, így láthatjuk, honnan jön az étel – mondta a szervező.

Felvették a kapcsolatot a tiszazugi termelővel, a közösség egyik tagja pedig felvállalta, hogy elhozza az összeírt rendelést, így jelentős mennyiségű, összesen hatszázhúsz uborka érkezett a városba.

– A vásárlóink többsége tisztában van vele, hogy szezonális termékeket kereshetnek, illetve fóliás zöldségek akadnak, egyelőre inkább a kínálat szabja meg a keresletet. Paprika és uborka kerülhet a környékbeli termelőktől a családokhoz. A húsvét kapcsán is jelentkeznek az igények. Május elejétől érkezik a karfiol, karalábé és az eper is – magyarázta Krisztina.

A kosár közösség regisztrálja termelőit és elvárja, hogy a termelés módját megjelöljék, így a vásárlók ennek ismeretében tudnak válogatni a termékek közül. Jelen esetben az új értékesítési csatornákat kereső gazdálkodók hirdetik a kiváló, minőségű hazai termékeiket.

– A későbbiekben viszont vissza tudunk jelezni, hogy például céklára van szükség. A gazdálkodók közül akadhat, aki vállalja a kereslet kielégítését. Hosszútávú cél egymás informálása, hiszen így erősíthetjük a rendszert – tette hozzá.

A Szolnoki Kosár Közösség nem csak felületet biztosít, hanem közösségi átadópontként a későbbiekben kosárrendszerrel segítené vásárlóinkat. A termelő dobozokba összekészíti a rendeléseket, amiket az önkéntesek a vásárlók személyes kosaraivá alakítanak.

agrotrend.hu / szoljon.hu

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés