Hírek

Kiemelten érdeklődnek a magyar borok után

Immár harmadik alkalommal szervezi meg a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa varsói üzleti borbemutatóját. A borkereskedők, újságírók és gasztronómiai szakértők részvételével zajló borbemutatón az Országos Borverseny díjnyertes pincészetei közül 26-an mutatkoztak be. Az érdeklődő szakemberek két mesterkurzuson mélyíthetik el ismereteiket.

Varsó központjában megrendezett eseményen magyar részről 11 borvidékről 26 borászat, lengyel részről több, mint 230 fős, kizárólag üzleti közönség vett részt. Fokozott érdeklődés mutatkozott a hagyományos tematikus mesterkurzusok iránt: a lengyel szakemberek az Országos Borverseny díjnyertes tételein keresztül fedezhették fel hazánk változatos borkínálatát.

fotó: pxhere.com

Lengyelország kiemelt jelentőségű a magyar borexport szempontjából: 2019-ben értékben az 5. helyet foglalta el. Az itt értékesített magyar borok ára 65%-kal magasabb az átlagos exportárnál. 2019. első 11 hónapjában a teljes magyar borexporton belül a lengyel kivitel 2,7 millió liter volt.

– A külpiaci értékesítések növeléséhez elengedhetetlen a folyamatos jelenlét a célországokban. Lengyelországban jelenlétünk növelése kiemelt célunk, hiszen az előrejelzések alapján a lengyel borfogyasztás mind mennyiségben mind értékben várhatóan növekszik majd az elkövetkező években – nyilatkozta Brazsil Dávid a HNT főtitkára.

– Az elkövetkezendő öt évben az export mennyiségét legalább háromszorosára kell növelni, hiszen jelenleg Magyarország Lengyelországnak a borkereskedelem terén csupán a 8. partnere.

A varsói kiállítás a megfogalmazott célok megvalósítását erősíti, a résztvevő borászatok közül az Ikon Borászat immár harmadik, a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok második alkalommal vesz részt az eseményen. Konyári Borbála, az IKON Borászat ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az előző évek tapasztalataihoz hűen az idén is nagyon jól szervezett volt a rendezvény.

Hozzátette, igyekeztek feltérképezni, mennyire illik a magyar bor a lengyel gasztronómiába, illetve mire érdemes figyelniük a termékeikkel kapcsolatban. Tapasztalataik szerint a közönség nagyon érdeklődő és hozzáértő, emellett árérzékeny is, így nem csak a csúcsboraikat, hanem az alacsonyabb árkategóriába sorolt termékeket is felvonultatták. Ebben az évben kínálatukat pezsgővel is kiegészítették, mivel a habzó- és gyöngyöző borok iránt fokozott az érdeklődés.

Egy hónapja még a HNT által szervezett krakkói kiállításon vett részt Dunai Bernadett, a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok ügyvezetője. Úgy vélekedett, az ilyen eseményeken fontos többször megjelenni, hiszen így könnyebben alakul ki bizalom a potenciális megrendelő és a borász között.

Elmondta, hogy az előző év tapasztalata az volt, hogy a főként sommelierekből, importőrökből és kereskedőkből álló szakmai közönség jobban keresi a száraz borokat, mint az alacsonyabb árú édes termékeket, épp ezért ő is a száraz fehérborait vonultatta fel a varsói rendezvényen.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés