Hírek

Kapjon rá a halra a FEHOVA-n!

Látványkonyhával és gyermeksarokkal népszerűsíti a halfogyasztást a „Kapj rá!”

Ízletes halfalatokkal, gyermekfoglalkoztatóval, naponta kétszer látványkonyhával várja a „Kapj rá!” halfogyasztást ösztönző kampány standja a FEHOVA (Fegyver, Horgászat, Vadászat Nemzetközi Kiállítás) látogatóit. A 2020. február 13-16. között a HUNGEXPO területén zajló esemény résztvevői egy közel húszezer literes óriás akváriumot is megtekinthetnek, amely a Magyarországon honos édesvízi halfajtákat mutatja be – írja sajtóközleményében az Agrármarketing Centrum.

A halfogyasztás növelése az elsődleges célja a 2023-ig tartó „Kapj rá!” kampánynak, hiszen hazánk európai átlagban sereghajtónak számít. A legtöbb hal a karácsonyi időszakban kerül a magyarok tányérjára, az egy főre eső éves fogyasztási átlag mára meghaladta a 6,7 kg-ot (Európában ez a szám átlagosan 11 kg).

A FEHOVA Kiállításon megrendezett sajtótájékoztatón Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. (AMC) ügyvezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy a „Kapj rá!” kommunikációs és promóciós kampány uniós célkitűzése hét év alatt a hazai halfogyasztás 20%-kal történő megemelése volt, a kampány indulásakor (4 éve) jegyzett 5,4 kg/fő/éves átlag mára több mint 19%-kal, 6,7 kg fölé emelkedett.

Az eddigi mutatók a várakozásokon felül teljesítettek és a kampány eredményességét tekintve bizakodásra adnak okot.

Ondré Péter hozzátette, hogy a halfogyasztás hazai emelkedéséhez hozzájárult a halhús áfájának csökkentése és az elmúlt évek gazdasági fejlődése is, amely növelte a hazai vásárlóerőt.

A halfogyasztást ösztönző, tudatos táplálkozást célzó program a heti, rendszeres halfogyasztás egészségre gyakorolt pozitív hatásaira irányítja majd a fogyasztók figyelmét a jövőben is, és olyan recepteket oszt meg, amelyek rendkívül ízletes és halból könnyen elkészíthető ételekre tanítanak – mondta az AMC vezetője.

Ondré Péter azt is hozzátette, hogy a rendezvényeken való megjelenés idén is központi elem lesz a kampányt kísérő kóstoltatásokon és látványkonyhai főzéseken, ahol a hazai halágazat termékeit felvonultató gasztronómiai remekeket, a legmodernebb technikák alkalmazásával készült ételeket ízlelhetik meg a látogatók.

Elhangzott: mindemellett tradicionális kommunikációs és marketing elemek, szóróanyagok, kreatív hirdetések, cikkek, híranyagok, kiadványok, filminterjúk, vírusvideók, animációs-, dokumentumfilm- és gasztrovideó sorozat támogatja a kampányt, amelyet tavaly óta már a „Kapj rá!” mobilapplikáció is erősít.

Az applikáció a www.kapjra.hu honlapról, az App Store és a Google Play áruházakból is ingyenesen tölthető le (http://kapjra.hu/kapj-ra-a-halra-a-mobiloddal/).

Az Agrárminisztérium Vidékfejlesztési Programok Végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkársága, – mint a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) Irányító Hatósága – az Agrármarketing Centrum közreműködésével 2019-ben országszerte 5 kiemelt rendezvényen, valamint 21 kisrendezvényen és roadshow állomáson szerveztek megjelenést, ahol halas fogásokkal, ismeretterjesztő kiadványokkal és kvízjátékokkal várták a látogatókat. A kampány üzenete: a hal egészséges, finom és számos konyhatechnikai megoldásnak köszönhetően könnyen elkészíthető.

Dr. Németh István, a MA-HAL elnöke szerint már eddig is eredményes volt a „Kapj rá!” kampány, elsősorban az ismeretterjesztés terén, hiszen olyan halfeldolgozási módokat és könnyen elkészíthető recepteket mutathattak be, amelyekkel sokak kedvét meghozták a halételek elkészítéséhez.

Dr. Németh István hozzátette, hogy nem csak a most divatos tengeri halfajok készíthetőek el könnyen és ízletesen, hanem az itthon termelt édesvízi halfajok is. Ma már olyan konyhatechnológiai módszereink vannak, amelyekkel akár a pontyból is lehet szálkamentes finom ételeket ”varázsolni”. A MA-HAL folyamatosan ösztönzi a haltermelőket, hogy a modern fogyasztói igények kielégítése érdekében növeljék a halfeldolgozók kapacitását.

A FEHOVA ideje alatt a „Kapj rá!” standjához látogatók naponta kétszer – délelőtt 10.30-kor és 14 órakor – ízletes halételeket kóstolhatnak a látványkonyhában.

Február 15-én, szombat délelőtt a kampány standjánál halászlé és mini halburger, délután pedig mandulás pisztrángfilé és baconszalonnába göngyölt pisztrángfilé készül az érdeklődők számára.

Vasárnap délelőtt ínyenc pontyfilé és pontychips lesz a menü, délután pedig bakonyi módra elkészített harcsafilé és céklás füstölt busa rizottó várja a standhoz látogatókat.

A szervezők természetesen a családokra is gondoltak, a gyermekfoglalkoztatóban ügyességi feladatokkal várják a legkisebbeket, és „szerencsekerék” kvízjátékkal és értékes nyereményekkel a nagyobbakat.

A háziasszonyok és a főzni szerető férfiak pedig ismeretterjesztő kiadványokkal és receptfüzetekkel gazdagodhatnak.

A „Kapj rá!” 42 négyzetméteres standját a FEHOVA Kiállítás G pavilonjának G41-es standszámán találhatják meg a látogatók.

A „Kapj rá!” kampányról

Az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával megvalósuló „Kapj rá!” kampánynak a hazai halfogyasztás növelése az elsődleges célja. A kampány weboldalán, a www.kapjra.hu oldalon a látogatók információs anyagokat, receptgyűjteményeket és konyhatechnológiai írásokat találnak, amelyek segíthetik eligazodásukat a halgasztronómia világában. A kampány egyszerre igyekszik felhívni a figyelmet az egészséges életmód és a tudatos táplálkozás fontosságára, valamint a fogyasztók számára is megmutatni a halételek sokféleségét és változatos ízvilágát. Az Európai Unió 2006-ban döntött úgy, hogy a halászati támogatásokat leválasztja az agrártámogatási rendszerről, és így hívta életre a 2007-2013-as programozási időszakra az Európai Halászati Alapot.

A 2014-2020-as pénzügyi időszakban Magyarország számára a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP 2014-2020) keretében az előző időszakhoz képest 12%-kal több forrás – a hazai társfinanszírozással együtt valamivel több, mint 16 milliárd forint – áll rendelkezésre a haltermeléshez, a halfeldolgozáshoz és a halastavak természeti értékeinek megőrzéséhez kapcsolódó intézkedésekre, illetve a halételek fogyasztásának népszerűsítésére.

További információ a „Kapj rá!” kampányról és a halételekről a www.kapjra.hu weboldalon és a https://www.facebook.com/kapjra/ közösségi oldalon érhető el.

agrotrend.hu / AMC

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés