Hírek
Kapjon rá a halra a FEHOVA-n!
Látványkonyhával és gyermeksarokkal népszerűsíti a halfogyasztást a „Kapj rá!”
Ízletes halfalatokkal, gyermekfoglalkoztatóval, naponta kétszer látványkonyhával várja a „Kapj rá!” halfogyasztást ösztönző kampány standja a FEHOVA (Fegyver, Horgászat, Vadászat Nemzetközi Kiállítás) látogatóit. A 2020. február 13-16. között a HUNGEXPO területén zajló esemény résztvevői egy közel húszezer literes óriás akváriumot is megtekinthetnek, amely a Magyarországon honos édesvízi halfajtákat mutatja be – írja sajtóközleményében az Agrármarketing Centrum.
A halfogyasztás növelése az elsődleges célja a 2023-ig tartó „Kapj rá!” kampánynak, hiszen hazánk európai átlagban sereghajtónak számít. A legtöbb hal a karácsonyi időszakban kerül a magyarok tányérjára, az egy főre eső éves fogyasztási átlag mára meghaladta a 6,7 kg-ot (Európában ez a szám átlagosan 11 kg).
A FEHOVA Kiállításon megrendezett sajtótájékoztatón Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. (AMC) ügyvezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy a „Kapj rá!” kommunikációs és promóciós kampány uniós célkitűzése hét év alatt a hazai halfogyasztás 20%-kal történő megemelése volt, a kampány indulásakor (4 éve) jegyzett 5,4 kg/fő/éves átlag mára több mint 19%-kal, 6,7 kg fölé emelkedett.
Az eddigi mutatók a várakozásokon felül teljesítettek és a kampány eredményességét tekintve bizakodásra adnak okot.
Ondré Péter hozzátette, hogy a halfogyasztás hazai emelkedéséhez hozzájárult a halhús áfájának csökkentése és az elmúlt évek gazdasági fejlődése is, amely növelte a hazai vásárlóerőt.
A halfogyasztást ösztönző, tudatos táplálkozást célzó program a heti, rendszeres halfogyasztás egészségre gyakorolt pozitív hatásaira irányítja majd a fogyasztók figyelmét a jövőben is, és olyan recepteket oszt meg, amelyek rendkívül ízletes és halból könnyen elkészíthető ételekre tanítanak – mondta az AMC vezetője.
Ondré Péter azt is hozzátette, hogy a rendezvényeken való megjelenés idén is központi elem lesz a kampányt kísérő kóstoltatásokon és látványkonyhai főzéseken, ahol a hazai halágazat termékeit felvonultató gasztronómiai remekeket, a legmodernebb technikák alkalmazásával készült ételeket ízlelhetik meg a látogatók.
Elhangzott: mindemellett tradicionális kommunikációs és marketing elemek, szóróanyagok, kreatív hirdetések, cikkek, híranyagok, kiadványok, filminterjúk, vírusvideók, animációs-, dokumentumfilm- és gasztrovideó sorozat támogatja a kampányt, amelyet tavaly óta már a „Kapj rá!” mobilapplikáció is erősít.
Az applikáció a www.kapjra.hu honlapról, az App Store és a Google Play áruházakból is ingyenesen tölthető le (http://kapjra.hu/kapj-ra-a-halra-a-mobiloddal/).
Az Agrárminisztérium Vidékfejlesztési Programok Végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkársága, – mint a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) Irányító Hatósága – az Agrármarketing Centrum közreműködésével 2019-ben országszerte 5 kiemelt rendezvényen, valamint 21 kisrendezvényen és roadshow állomáson szerveztek megjelenést, ahol halas fogásokkal, ismeretterjesztő kiadványokkal és kvízjátékokkal várták a látogatókat. A kampány üzenete: a hal egészséges, finom és számos konyhatechnikai megoldásnak köszönhetően könnyen elkészíthető.
Dr. Németh István, a MA-HAL elnöke szerint már eddig is eredményes volt a „Kapj rá!” kampány, elsősorban az ismeretterjesztés terén, hiszen olyan halfeldolgozási módokat és könnyen elkészíthető recepteket mutathattak be, amelyekkel sokak kedvét meghozták a halételek elkészítéséhez.
Dr. Németh István hozzátette, hogy nem csak a most divatos tengeri halfajok készíthetőek el könnyen és ízletesen, hanem az itthon termelt édesvízi halfajok is. Ma már olyan konyhatechnológiai módszereink vannak, amelyekkel akár a pontyból is lehet szálkamentes finom ételeket ”varázsolni”. A MA-HAL folyamatosan ösztönzi a haltermelőket, hogy a modern fogyasztói igények kielégítése érdekében növeljék a halfeldolgozók kapacitását.
A FEHOVA ideje alatt a „Kapj rá!” standjához látogatók naponta kétszer – délelőtt 10.30-kor és 14 órakor – ízletes halételeket kóstolhatnak a látványkonyhában.
Február 15-én, szombat délelőtt a kampány standjánál halászlé és mini halburger, délután pedig mandulás pisztrángfilé és baconszalonnába göngyölt pisztrángfilé készül az érdeklődők számára.
Vasárnap délelőtt ínyenc pontyfilé és pontychips lesz a menü, délután pedig bakonyi módra elkészített harcsafilé és céklás füstölt busa rizottó várja a standhoz látogatókat.
A szervezők természetesen a családokra is gondoltak, a gyermekfoglalkoztatóban ügyességi feladatokkal várják a legkisebbeket, és „szerencsekerék” kvízjátékkal és értékes nyereményekkel a nagyobbakat.
A háziasszonyok és a főzni szerető férfiak pedig ismeretterjesztő kiadványokkal és receptfüzetekkel gazdagodhatnak.
A „Kapj rá!” 42 négyzetméteres standját a FEHOVA Kiállítás G pavilonjának G41-es standszámán találhatják meg a látogatók.
A „Kapj rá!” kampányról
Az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával megvalósuló „Kapj rá!” kampánynak a hazai halfogyasztás növelése az elsődleges célja. A kampány weboldalán, a www.kapjra.hu oldalon a látogatók információs anyagokat, receptgyűjteményeket és konyhatechnológiai írásokat találnak, amelyek segíthetik eligazodásukat a halgasztronómia világában. A kampány egyszerre igyekszik felhívni a figyelmet az egészséges életmód és a tudatos táplálkozás fontosságára, valamint a fogyasztók számára is megmutatni a halételek sokféleségét és változatos ízvilágát. Az Európai Unió 2006-ban döntött úgy, hogy a halászati támogatásokat leválasztja az agrártámogatási rendszerről, és így hívta életre a 2007-2013-as programozási időszakra az Európai Halászati Alapot.
A 2014-2020-as pénzügyi időszakban Magyarország számára a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP 2014-2020) keretében az előző időszakhoz képest 12%-kal több forrás – a hazai társfinanszírozással együtt valamivel több, mint 16 milliárd forint – áll rendelkezésre a haltermeléshez, a halfeldolgozáshoz és a halastavak természeti értékeinek megőrzéséhez kapcsolódó intézkedésekre, illetve a halételek fogyasztásának népszerűsítésére.
További információ a „Kapj rá!” kampányról és a halételekről a www.kapjra.hu weboldalon és a https://www.facebook.com/kapjra/ közösségi oldalon érhető el.
agrotrend.hu / AMC