Hírek

Kampány indult a nemzeti parkok népszerűsítésére

Magyarország nemzeti parkjainak népszerűsítése érdekében kampányt indított az Agrárminisztérium megbízásából az Agrármarketing Centrum a nemzeti parki igazgatóságok szakmai koordinálása mellett.

Balczó Bertalan, az agrártárca természetvédelemért felelős helyettes államtitkára kedden Budapesten, a Pál-völgyi-barlangnál tartott sajtótájékoztatón kiemelte: a kampánnyal azt szeretnék elérni, hogy minél többen megismerjék a nemzeti parkokat és ezzel a hazai emblematikus tájakat, amelyek élményeket, a felfedezés örömét, új ismeretek ígéretét hordozzák magukban – írja a Magyar Nemzet.

Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója ismertette, hogy a kampányban az ország tíz nemzeti parkját mutatják be a belföldön túrázó, kiránduló és nyaraló nagyközönségnek. A következő időszakban rádióhirdetésekkel, online PR-cikkekkel, bannerekkel, közösségi médiában futó interaktív kampánnyal és egyéb kommunikációs eszközökkel igyekeznek majd a belföldi turizmus számára a nemzeti parkokat ajánlani.

Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő szerint a kampány lehetőséget ad a belföldi kikapcsolódási lehetőségek felfedezésére. Magyarország területének nemzetközi viszonylatban is nagyon jelentős része természetvédelmi oltalom alatt áll, és az ország harmada természetközeli állapotban maradt meg, kilenc százaléka védett terület, 21 százaléka pedig Natura 2000-es területnek számít – mondta.

Fotó: wikipedia

A kormány 2014–2020 között mintegy negyvenmilliárd forintot irányzott elő a nemzeti parkok fejlesztésére, ami azt jelenti, hogy közel száz projekttel mintegy százezer hektáron javítja a természetes és természetközeli élőhelyek állapotát – tette hozzá a kormányszóvivő.

Balczó Bertalan helyettes államtitkár kifejtette, hogy a tíz nemzeti park 1400 munkatársa mindent megtesz annak érdekében, hogy megőrizzék, kezeljék és fenntartsák, fejlesszék a védett természeti területeket. Egyebek közt fajmegőrzési programokat hajtanak végre, élőhelyfejlesztési projekteket valósítanak meg, működtetik a természetvédelmi őrszolgálatot, nyomon követik a természeti környezet változásait, és több mint 300 ezer hektáron gondoskodnak arról, hogy a megfelelő kezelést kapják a védett természeti területek.

Az utóbbi évben hangsúlyossá vált, hogy ne csak megőrizzék, hanem be is mutassák minél szélesebb rétegeknek az ország természeti értékeit, hogy valóban közös kincsként tekinthessen rá a lakosság. A nemzeti parki igazgatóságok mára az ökoturisztikai létesítmények több mint felét üzemeltetik és tartják fenn Magyarországon, 350 létesítményt tartanak számon, ebbe beletartozik 33 látogatóközpont, 64 bemutatóhely, 40 idegenforgalmi hasznosítású barlang, hat tájház és négy arborétum, ahol a nemzeti parkok a vendégeket várják. Emellett több mint 180 tanösvény ezer kilométer hosszan és mintegy 32 szálláshely 1100 vendégággyal szintén az utazók kényelmét és kikapcsolódását hivatott szolgálni – sorolta.

agrotrend.hu / Magyar Nemzet

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Szakmai partner
Nyakas Farm
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés