Hírek

Jelentősen változó fogyasztóvédelmi előírások, amelyekre érdemes lesz mindenkinek odafigyelnie

Szigorodtak a fizetett reklámok megjelenítésével, a szerződéskötést megelőző fogyasztói tájékoztatással és az árkedvezmények bejelentésével összefüggő elvárások is.

Május 28-án több pontban is változtak a fogyasztóvédelmi előírások. Szombat óta kötelező értékelési és moderálási szabályzatot, vagy azzal egyenértékű tájékoztatást kell alkalmaznia azoknak a cégeknek, amelyek vásárlói véleményeket tesznek közzé.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság épülete 2021. május 30-án. Fotó: Róka László / MTI 

Azok a vállalatok, amelyek nem felelnek meg az új szabályoknak, hatósági elmarasztalás esetében akár a szankciót kiszabó határozat meghozatalát megelőző évben elért nettó árbevételük 10 százalékáig terjedő pénzbírsággal is büntethetőek – hívta fel a figyelmet az EY Law, a világ egyik legnagyobb ügyvédi irodai hálózata.

 

Egyre többet ér a vásárlók véleménye

Minden vállalkozásnak rendelkeznie kell egy úgynevezett értékelési-moderálási szabályzattal, ha közzétesz vásárlói véleményeket vagy értékeléseket. A dokumentum tartalmi és formai követelményeiről és a változásokról a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a közelmúltban publikált egy összegzőt praktikus tippekkel.

A szankciók elkerülése érdekében kiemelten fontos, hogy a cégek tisztában legyenek azzal, hogy ha meg is fogadják a GVH javaslatait, a jogi megfeleléshez szükséges részletességet ez a tájékoztató nem éri el, ahogy az adatvédelem területére sem tér ki.

Ezért ha a vállalkozás még nem készített értékelési-moderálási szabályzatot, vagy készített, de nem biztos benne, hogy az kellően részletes, akkor érdemes minél hamarabb szakértői tanácsadást igényelnie.

A kockázat jelentős, hiszen például a moderálási szabályzat hiánya igen könnyen detektálható, vagyis akár egyetlen fogyasztói panasz vagy versenytársi bejelentés is hatósági eljárásindítást és szankciót eredményezhet – mondta el dr. Nagy Andrea Magdolna, az EY Law fogyasztóvédelemi joggal foglalkozó ügyvédje.

A hétvégén hatályba lépett fogyasztóvédelmi jogi előírások számos további fontos változást hoztak. Szombattól már arról is tájékoztatni kell a cégeknek a fogyasztókat, ha az internetes keresési találatok olyan kereskedők termékeit, honlapjait vagy hivatkozásait is tartalmazzák, akik fizettek a megjelenésért.

 

Szigorúbb feltételei lesznek az akciózásnak is

A fő szabály szerint az akciós ár feltüntetésekor szükséges egy referenciaár, nevezetesen a megelőző harminc nap legalacsonyabb árának egyidejű megadása is. Jó hír a vállalatoknak, hogy az EY képes kialakítani olyan személyre szabott robotikai megoldást is, amely minimális emberi erőforrással biztosítja, hogy termékenként bizonyítható legyen a legalacsonyabb ár.

agrotrend.hu / INDEX, Horváth Tibor

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szakmai partner
Nyakas Farm
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés