Hírek

Húsmentes hús forgalmazása mellett kötelezte el magát a Tesco

A Tesco az első olyan brit kiskereskedelmi lánc, amely eladási célt tűz ki a növényi húsokra. A vállalat ugyanis egyre szélesebb körben szeretne húsmentes alternatívákat kínálni a fogyasztói számára.

A legnagyobb brit szupermarketnek számító Tesco elkötelezte magát a növényi húsok mellett, és öt éven belül 300 százalékkal szeretné növelni ezek eladásait az üzleteiben – írja a The Guardian.A TESCO EMELLETT KÖZÖLTE, A LEGNÉPSZERűBB HÚSMENTES ALTERNATÍVÁI IRÁNT CSAK AZ ELMÚLT ÉVBEN MAJDNEM 50 SZÁZALÉKKAL NőTT A KERESLET.A vállalat ezen felbuzdulva tovább szeretné növelni a kínálatát, fokozva ezzel az eladásait is.

fotó: pxhere.com

A Tesco átfogó célja az, hogy szélesebb körben vezessen be fenntarthatósági változtatásokat a modelljlben, együttműködve a World Wide Fund for Nature-rel (WWF), amely a cég jótékonysági partnere. Végső soron a társaság szeretné megfelezni egy átlagos brit fogyasztói kosár környezeti lábnyomát – írja az origo.hu.

Mindez pedig beleillik abba a globális trendbe, amely egyre nagyobb üzleti lehetőséget biztosít a növényi húsokban utazó cégek számára. Az olyan amerikai óriások, mint az Impossible Burger és a Beyond Meat által dominált növényi hús piac mérete idén már 4,1 milliárd font lehet, szemben a 2015-ös 2,9 milliárd fonttal.

A TESCO EGYÉBKÉNT 2018 JANUÁRJÁBAN AZ ELSő OLYAN BRIT KISKERESKEDELMI CÉG VOLT, AMELY BEINDÍTOTTA A SAJÁTMÁRKÁS NÖVÉNYI HÚSHELYETTESÍTőJÉT, WICKED KITCHEN NÉVEN.Ez eredetileg 20 növényi alapú hústerméket, szendvicseket és salátákat foglalt magában. A mostani terjeszkedés viszont jelentősen megnövelné a kínálatot és elérhetővé tenné a termékeket minden üzletben.

Nem a Tesco azonban az egyetlen brit társaság, amely lehetőséget lát a növényi húsokban. A leedsi székhelyű Meatless Farm nevű startup például 24 millió fontot szerzett a befektetőktől, hogy fokozhassa a terjeszkedését nemcsak Nagy-Britanniában, de egész Európában, az Egyesült Államokban és Ázsiában is.

agrotrend.hu / origo.hu

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés