Hírek

Hasított tavaly az e-kiskereskedelem

2026-ra a webáruházak forgalma akár a 3200 milliárd forintot is meghaladhatja.

A webáruházi e-kiskereskedelmi forgalom 22 százalékkal nettó 1,275 milliárd forintra nőtt tavaly, ami a 2020-as kiugró teljesítményt figyelembe véve, az optimista várakozásokat is kismértékben felülmúlta – közölte a Reacty Digital az MTI-vel.

Tavaly az e-kiskereskedelem részaránya a teljes kiskereskedelmi forgalmon belül – az üzemanyag kiskereskedelem nélkül- 11 százalékot tett ki.

Előrejelzésük szerint Magyarországon 2026-ra az e-kiskereskedelmi forgalom meghaladhatja a 3200 milliárd forintot, amely akár 16 százaléknál is magasabb részarányt jelentene a teljes kiskereskedelmi forgalmon belül. Ugyanakkor, ha a jelenleg a fejlődés útjában álló hatások hosszú távon is maradnak, a következő 5 évben "csupán" duplázódhat az e-kiskereskedelmi forgalom, és a részaránya sem fogja elérni a 14 százalékot. A harmadik, realista forgatókönyv 5 év alatt 140 százalékos növekedéssel számol, amely csaknem 15 százalékos részarányt jelent.

Fotó: wikimedia

Az elemzés szerint a megrendelések száma is rekordot döntött 2021-ben: 26 százalékkal több, csaknem 87 millió e-kiskereskedelmi rendelést adtak le a fogyasztók.

A legnagyobb forgalmú termékkategória 2021-ben a ruházat lett, ezzel "letaszítva a trónról" a hazai e-kiskereskedelem úttörőjének tartott számítástechnikai termékek körét.

A kínált szállítási módok között a futárszolgálatok piacvezető szerepe továbbra is megkérdőjelezhetetlen, a webáruházak 90 százaléka kínálja ezt a szállítási módot, míg az összforgalom 73 százalékában a fogyasztók is ezt választják. Csomagautomatán keresztüli szállítást már csaknem minden 5. webáruház kínál. A személyes átvétel igénye a kereskedő telephelyén történő átadásra csökkenést mutat – közölték.

A 2022-es év e-kiskereskedelmére a makrogazdasági és iparági tendenciákból a globális infláció, a világszintű chiphiány, az emelkedő nyersanyagárak, és a háborús környezet kereskedelemre gyakorolt hatásai lesznek meghatározók a Reacty Digital elemzése szerint.

agrotrend.hu / Store Insider

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Szakmai partner
Nyakas Farm
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés