Hírek

Feltűnnek a magyar zászlók a boltokban

A magyar termékek iránt tovább fog nőni a kereslet – mondta az InfoRádiónak a FruitVeb Magyar Zöldség–Gyümölcs Szalmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke, miután szerdától már nemcsak a húsokat kell a származási ország zászlajával megjelölni az üzletekben.

Július 15-től már a zöldség- és gyümölcsfélék esetében sem elégséges kizárólag a származási ország nevét feltüntetni a nyomonkövetési címkén, hanem annak zászlaját is jelezni kell, még inkább felhívva arra a vásárlók figyelmet, hogy honnan való a termék – fogalmazott az InfoRádiónak Ledó Ferenc, emlékeztetve, hogy a hústermékek esetében ez már régóta így történik.

fotó: pxhere.com

A FruitVeB elnöke bízik abban, hogy az intézkedés nagyban segíti majd a hazai zöldség- és gyümölcsfogyasztást, illetve magát a vásárlást is, tekintve, hogy lesz egy erőteljesebb figyelemfelhívás, amely révén a fogyasztó könnyebben el tudja majd dönteni, hogy a magyar terméket hol keresse. Vizuálisan vásárol mindenki, jegyezte meg, vagyis ránézésre döntünk a minőséget illetően, miután kóstolásra jellemzően nincs mód, a jelölés révén viszont remélhetően a magyar termékek lesznek előnyben részesítve, amennyiben azokat minőségileg és ár szempontjából is megfelelőnek tartják a vásárlók.

Ahogyan a szervezet bizakodó a tekintetben is, hogy a magyar vásárlók egyre környezettudatosabbak, és emiatt is inkább választják a hazait, hiszen annak kisebb a környezetterhelése, mint az import áruknak.

Ledó Ferenc megjegyezte, a hazai vásárlók döntésükkel nagy segítséget nyújthatnak a magyarországi termelőknek, hogy biztonsággal értékesíthessék a terményeiket, ami egyben órási felelősséget is ró számukra, hiszen, ha egy fogyasztó akár egyszer is rossz minőségű magyar termékkel találkozik, legközelebb jó eséllyel már nem azt fogja választani. Vagyis a fent ismertetett változtatás a minőségre is kihatással lehet az elkövetkező időszakban.

fotó: pikist.com

A szakmaközi szervezet elnöke szerint az intézkedés révén az elmúlt években már jelentős mértékben tapasztalt magyar termékek iránti keresletnövekedés tovább fog erősödni. Megismételte: bíznak benne, hogy a jó minőségű magyar terméket fogják választani zöldségből, gyümölcsből is, mint a húsfélékből, ahol már régebb óta kialakult a rendszer.

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés