Hírek

Felpörgette a digitális bankolást a járványhelyzet

Felgyorsította a bankhasználat digitalizációját, átalakította a korábbi szokásokat a pandémiás helyzet. Az Erste Banknál megugrott a digitálisan aktív ügyfelek száma, a NetBankban és a MobilBankban a tranzakciók száma az egy évvel korábbi kétharmadával- illetve csaknem a háromszorosára nőtt, az elektronikusan befizetett csekkek száma pedig a korábbi többszörösére emelkedett. A járvány a költési szokásokat is átalakította, az Erste kártyaforgalmi adatai szerint azonban a korlátozások lazításával megindult a visszarendeződés.

A járványhelyzetben elvárt szociális távolságtartás nem csak a vásárlási, de a bankhasználati szokásokat is átalakította – írja sajtóközleményében az Erste Bank. Az Erste Bank ügyfelei eddig is a digitálisan legaktívabbak közé tartoztak, mintegy 60 százalékuk használja rendszeresen a pénzintézet online csatornáit mindennapi pénzügyei intézésére.

A pandémiás időszakban azonban így is egy hónap alatt olyan arányban nőtt a digitálisan aktív ügyfelek aránya, mint korábban egy év alatt: 2019 márciusa és 2020 márciusa, valamint idén március és április között egyaránt 4 százalékkal.

Fotó: pixabay.com

A NetBankban az utalások átlagos havi darabszáma a tavalyi első negyedévi 529 ezerről az idei első három hónapban csaknem 888 ezerre nőtt, ami közel 68 százalékos emelkedést jelent. Az utalások összértéke 39 százalékkal nőtt az első három hónapban. A MobilBankban a bővülés még látványosabb: az utalások átlagos havi darabszáma a 2019-es első negyedévi 120 ezerről a két és félszeresére, 293 ezerre ugrott, míg az utalások á havi összege csaknem megháromszorozódott – ismertette Bek-Balla László, az Erste Bank Digitális Csatornák és Contact Center Igazgatóság vezetője.

Az elmúlt időszakban a csekkeket is mind többen fizették be egyszerűen, a mobiltelefonjukat használva. Az Erste MobilePay alkalmazásán keresztüli mobilos csekkbefizetések száma idén márciusban több mint a négyszerese volt az egy évvel korábbinak, míg áprilisban már közel a hétszeresére bővült éves összevetésben. 

Ám nem csak a postákat, az ügyfélszolgálatokat is sokan elkerülték ebben az időben, és a call centerek mellett a digitális ügyfélszolgálati megoldások is előtérbe kerültek. Az Erste Bank ChatBotja, MIRA márciusban és áprilisban kétszer annyi feliratokozót regisztrált (21 illetve 22 ezret), mint januárban és februárban (12 illetve 11 ezret), a ChatBot interakciók száma pedig januárhoz képest áprilisra ugyancsak megduplázódott.

Úgy tűnik, az átállást a digitális kommunikációra azok is jól fogadták, akik eddig kevésbé voltak nyitottak erre a megoldásra, a csevegések elenyésző részét kellett átvenni hús-vér kollégáknak a chatbottól. MIRA folyamatosan monitorozza az ügyfelek elégedettségét is egy 1-től 4-ig terjedő skálán. Áprilisban arra a kérdésre, hogy "Mennyire volt gyors a chatbot?" az ügyfelek átlagosan 3,78-as értékelést adtak. A "Jó választ kapott kérdésére? átlagosan 3,46 pontos értékelés érkezett, míg a "Használná-e újra a botot?" kérdésre 3,5 pont volt az átlag.

A pandémiás helyzet a bankolás mellett a vásárlási szokásokat is átírta: a kártyaforgalmi adatokból kiderül, hogy március-áprilisban nőtt az ételfutárok és az elektronikai üzletek bevétele, míg kevesebbet költöttünk utazásra, vagy tankolásra. A kijárási korlátozások feloldása azonban máris érezhető változást hozott azokban a szektorokban, amelyekben márciusról áprilisra óriási volt a visszaesés a korábbihoz képest.

Az Erste kártyaforgalmi adatai szerint például a városi és távolsági tömegközlekedés esetében május első három hetében a tranzakciók átlagos heti darabszáma az áprilisi duplájára ugrott. A benzinkutak forgalma ezen időszakban a másfélszeresére nőtt csakúgy, mint az éttermek kártyaforgalma – igaz, utóbbi még mindig kevesebb mint a fele a februárinak.

Az utazásra fordított kártyás fizetések heti átlagos összege májusban megduplázódott áprilishoz képest, ez azonban még mindig mintegy 85 százalékkal marad el az év eleji forgalomtól.

agrotrend.hu / Erste Bank

 

 

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés