Hírek
Exportlehetőségek megteremtésében segít az Agrármarketing Centrum programja
2023.06.20-án tartott zártkörű sajtóreggelin számolt be terveiről az Agrármarketing Centrum (AMC), ahol bemutatta a Hungarian Food Business programot, és az idei Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) részleteibe is betekintést nyújtott.
Az AMC, mint nonprofit gazdasági társaság, kiemelkedő szerepet vállal a belföldi agrárpromócióban és a magyar termékek pozíciójának javításában a hazai piacon. Feladatai között szerepel a magyar termékek exportpiacának fejlesztése is, ezért kiemelt figyelmet fordítanak a magyar élelmiszerfeldolgozó cégek nemzetközi kiállítási lehetőségeinek szervezésére.
Ezen kiállítások mellett B2B rendezvényeket is szerveznek, ahol a magyar vállalkozók megismerkedhetnek az adott ország piaci sajátosságaival. Az AMC ügyvezető igazgatója, Ondré Péter elmondta, hogy ezek a kezdeményezések rendkívül fontosak a magyar élelmiszeripar exportlehetőségeinek bővítése szempontjából.
Az AMC azonban nem csak a külföldi piacokra koncentrál, hanem kiemelt figyelmet fordít a belföldi kampányokra is. Giczi Gergely, az AMC ügyvezető helyettese szerint az idei évben is számos belföldi kampányt terveznek, amelyek fókuszában a sertés-, baromfi- és gyümölcságazat támogatása áll. Ez a megközelítés azt mutatja, hogy az AMC minden fronton aktív és törekszik az agrárium teljes spektrumának támogatására.
Az elmúlt évek során az AMC átalakította a lehetőségeket, és egyre inkább az online világ felé fordult a személyes találkozások csökkenése miatt. Ennek eredményeként megalkották a Hungarian Food Business programot, amely digitális platformként szolgál a magyar élelmiszeripari vállalkozások számára. Jelenleg már több mint 200 exportképes magyar élelmiszeripari cég található ezen a platformon. Az online katalógus a program gerince, ahol a cégek valós idejű információkat tehetnek közzé termékeikről és szolgáltatásaikról. A feltételeknek megfelelő cégek mellett az AMC inkubációt ajánl a kisebb vállalkozásoknak, hogy segítse az exportképességük kialakítását.
A Hungarian Food Business Program számos előnyt kínál a résztvevőknek. Az online katalógusban nemcsak a legnagyobb vállalkozások találhatók meg, hanem kisebb, de exportképes cégek is, amelyek megfelelnek a meghatározott kritériumoknak. Ezáltal a program lehetőséget teremt a kisebb vállalkozások számára is a nemzetközi piacok elérésére. Emellett a Hungarian Food Business Program keretében szervezett személyes kiutazások is nagy jelentőséggel bírnak. A program során több külföldi városba is ellátogatnak, és lehetőség nyílik üzletláncok látogatására, versenytársak elemzésére és üzletkötésekre. Ez a kezdeményezés nemcsak a direkt üzletkötést segíti elő, hanem lehetőséget teremt a cégek vezetőinek jelenlétére a köztudatban is.
Az élelmiszeripari termékek általában nyugatról keletre mozognak, és a magyar élelmiszereknek jelentős piaca van Romániában, Németországban, Olaszországban, Szlovákiában, Ausztriában, Lengyelországban, Franciaországban és Hollandiában. Azonban az AMC célja, hogy bővítse a magyar élelmiszertermékek piaci elérhetőségét Ázsiában, a Közel-Keleten, Afrikában és Észak-Amerikában is.
Az Agrármarketing Centrum szervezésében idén is megrendezésre kerül az OMÉK, az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár. Ez a kiemelt esemény a magyar agrárium termékeinek bemutatására és a nemzetközi beszerzők megszólítására szolgál. Az OMÉK a közönség számára nemcsak lehetőséget nyújt a termékek megismerésére, hanem az ország legolcsóbb fesztiválja is egyben. Az AMC mintegy 150 nemzetközi beszerzőt hívott meg a rendezvényre, hogy segítse a magyar agrárium exportlehetőségeinek növelését.
Az Agrármarketing Centrum kiemelkedő eredményeket ért el a Hungarian Food Business program és más kezdeményezések révén az exportlehetőségek megteremtése terén. Elkötelezett a magyar agrárium és élelmiszeripar támogatása iránt, mind a külföldi, mind a belföldi piacokon. A digitális platform és az exportösztönző programok révén a magyar élelmiszeripari vállalkozások új lehetőségekhez juthatnak, és növelhetik piaci részesedésüket. Folytatja a munkát a hazai agrárium és élelmiszeripar fejlesztése érdekében, és fontos szerepet játszik a magyar termékek nemzetközi elismertségének és versenyképességének javításában.
agrotrend.hu / Agrármarketing Centrum