Hírek

Exportlehetőségek megteremtésében segít az Agrármarketing Centrum programja

2023.06.20-án tartott zártkörű sajtóreggelin számolt be terveiről az Agrármarketing Centrum (AMC), ahol bemutatta a Hungarian Food Business programot, és az idei Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) részleteibe is betekintést nyújtott.

Az AMC, mint nonprofit gazdasági társaság, kiemelkedő szerepet vállal a belföldi agrárpromócióban és a magyar termékek pozíciójának javításában a hazai piacon. Feladatai között szerepel a magyar termékek exportpiacának fejlesztése is, ezért kiemelt figyelmet fordítanak a magyar élelmiszerfeldolgozó cégek nemzetközi kiállítási lehetőségeinek szervezésére. 

Ezen kiállítások mellett B2B rendezvényeket is szerveznek, ahol a magyar vállalkozók megismerkedhetnek az adott ország piaci sajátosságaival. Az AMC ügyvezető igazgatója, Ondré Péter elmondta, hogy ezek a kezdeményezések rendkívül fontosak a magyar élelmiszeripar exportlehetőségeinek bővítése szempontjából.

Az AMC azonban nem csak a külföldi piacokra koncentrál, hanem kiemelt figyelmet fordít a belföldi kampányokra is. Giczi Gergely, az AMC ügyvezető helyettese szerint az idei évben is számos belföldi kampányt terveznek, amelyek fókuszában a sertés-, baromfi- és gyümölcságazat támogatása áll. Ez a megközelítés azt mutatja, hogy az AMC minden fronton aktív és törekszik az agrárium teljes spektrumának támogatására.

Az elmúlt évek során az AMC átalakította a lehetőségeket, és egyre inkább az online világ felé fordult a személyes találkozások csökkenése miatt. Ennek eredményeként megalkották a Hungarian Food Business programot, amely digitális platformként szolgál a magyar élelmiszeripari vállalkozások számára. Jelenleg már több mint 200 exportképes magyar élelmiszeripari cég található ezen a platformon. Az online katalógus a program gerince, ahol a cégek valós idejű információkat tehetnek közzé termékeikről és szolgáltatásaikról. A feltételeknek megfelelő cégek mellett az AMC inkubációt ajánl a kisebb vállalkozásoknak, hogy segítse az exportképességük kialakítását.

A Hungarian Food Business Program számos előnyt kínál a résztvevőknek. Az online katalógusban nemcsak a legnagyobb vállalkozások találhatók meg, hanem kisebb, de exportképes cégek is, amelyek megfelelnek a meghatározott kritériumoknak. Ezáltal a program lehetőséget teremt a kisebb vállalkozások számára is a nemzetközi piacok elérésére. Emellett a Hungarian Food Business Program keretében szervezett személyes kiutazások is nagy jelentőséggel bírnak. A program során több külföldi városba is ellátogatnak, és lehetőség nyílik üzletláncok látogatására, versenytársak elemzésére és üzletkötésekre. Ez a kezdeményezés nemcsak a direkt üzletkötést segíti elő, hanem lehetőséget teremt a cégek vezetőinek jelenlétére a köztudatban is.

Az élelmiszeripari termékek általában nyugatról keletre mozognak, és a magyar élelmiszereknek jelentős piaca van Romániában, Németországban, Olaszországban, Szlovákiában, Ausztriában, Lengyelországban, Franciaországban és Hollandiában. Azonban az AMC célja, hogy bővítse a magyar élelmiszertermékek piaci elérhetőségét Ázsiában, a Közel-Keleten, Afrikában és Észak-Amerikában is.

Az Agrármarketing Centrum szervezésében idén is megrendezésre kerül az OMÉK, az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár. Ez a kiemelt esemény a magyar agrárium termékeinek bemutatására és a nemzetközi beszerzők megszólítására szolgál. Az OMÉK a közönség számára nemcsak lehetőséget nyújt a termékek megismerésére, hanem az ország legolcsóbb fesztiválja is egyben. Az AMC mintegy 150 nemzetközi beszerzőt hívott meg a rendezvényre, hogy segítse a magyar agrárium exportlehetőségeinek növelését.

Az Agrármarketing Centrum kiemelkedő eredményeket ért el a Hungarian Food Business program és más kezdeményezések révén az exportlehetőségek megteremtése terén. Elkötelezett a magyar agrárium és élelmiszeripar támogatása iránt, mind a külföldi, mind a belföldi piacokon. A digitális platform és az exportösztönző programok révén a magyar élelmiszeripari vállalkozások új lehetőségekhez juthatnak, és növelhetik piaci részesedésüket. Folytatja a munkát a hazai agrárium és élelmiszeripar fejlesztése érdekében, és fontos szerepet játszik a magyar termékek nemzetközi elismertségének és versenyképességének javításában.

agrotrend.hu / Agrármarketing Centrum

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szakmai partner
Nyakas Farm
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés