Hírek

Évente 1,5–2 millió embert érhet el a zöldség- és gyümölcsfogyasztást népszerűsítő kampány

Évente 1,5–2 millió családos embert érhet el az Európai friss kalandok zöldség- és gyümölcsfogyasztást népszerűsítő kampány, amely a jövőben új partnerszervezetekkel egészülhet ki, és újabb korosztály megszólításával folytatódhat – mondta Éder Tamás, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) alelnöke pénteken sajtótájékoztatón, Budapesten.

Az alelnök ismertette, hogy a két éve indult edukációs kampány a NAK és Interfel francia zöldség–gyümölcs szakmaközi szervezet szervezésében uniós támogatással jön létre – írja a hirado.hu. A táplálkozási szokások megváltoztatása hosszú folyamat és hosszútávú befektetés, ezért francia és belga szakmai szervezetek bekapcsolódásával pályáztak a program további hároméves folytatására – mondta.

A programban 6 015014 év közötti gyerekeket, szüleiket és nagyszüleiket szólítják meg, a következő hároméves időszakban a korcsoportot 18 éves korig bővítik.

Éder Tamás hangsúlyozta, Magyarországon fontos a zöldség- és gyümölcsök fogyasztásának népszerűsítése, mivel az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai alapján az ajánlott napi 400 gramm helyett a magyar fogyasztás 260–290 gramm között mozog, ezzel az uniós országokhoz képest sereghajtók között van.

Kitért arra, hogy a koronavírus-járvány befolyásolta a programot is. Egyrészt tudatosította az egészség értékét, a magyar termékek előtérbe helyezését, a zöldségek és gyümölcsök immunrendszert támogató, betegségmegelőző hatásait, másrészt szükségessé tette az aktív online jelenlétet, így megújult az Európai friss kalandok honlapja, és elindultak a közösségi média felületei is.

Fotó: pixabay.com

Júliustól a hatósági előírások és ajánlások betartásával elkezdődhettek a rendezvények, ahol a családok minden tagja megtapasztalhatja a zöldségek, gyümölcsök frissítő erejét, valamint találkozhat a kampány kabalafiguráival, Fruttival és Veggivel.

Mártonffy Béla hozzátette, hogy a pandémiás időszak alatt is törekedtek a zöldség- és gyümölcsfogyasztás ösztönzésére. A televízióban vetített mesékkel háromszázezer gyereket értek el, a közösségi médiában pedig mintegy egymillió volt az elérés.

Turcsán Tünde, a GfK fogyasztói panel szolgáltatások kereskedelmi igazgatója ismertette, hogy adataik szerint továbbra is a nyugdíjasok vásárolnak leginkább zöldséget és gyümölcsöt, de a gyermekes családok körében is intenzívebb a fogyasztás az év első öt hónapjában a korábbi évekhez képest. A nyugdíjasok a január–májusi időszakban átlagosan 19 ezer forintot költöttek gyümölcsre, 35 ezer forintot zöldségre. A gyermekes családok pedig 14 ezer forintot gyümölcsre, 30 ezer forintot zöldségre.

A magyarok a gyümölcsök közül a legtöbbet és leggyakrabban  az almából, a banánból és a narancsból vásárolják. A zöldségek közül a legtöbbet burgonyából, paradicsomból és vöröshagymából veszik, leggyakrabban pedig paprikát, paradicsomot és burgonyát keresnek.

A NAK korábbi tájékoztatása szerint az Európai friss kalandok elnevezésű hároméves, 2018–2020 közötti edukációs kampány főként a gyermekeket és a gyermekes családokat ösztönzi a friss zöldség és gyümölcs fogyasztására. Az 5 millió euró költségvetésű program finanszírozását az unió 80 százalékban vállalja, az agrárgazdasági kamara 1,2 millió euró támogatásban részesül.

agrotrend.hu / hirado.hu

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés