Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Hírek

Elstartolt az AMC új üzletfejlesztési programja

Elstartolt az Agrármarketing Centrum (AMC) új üzletfejlesztési programja, amit Hungarian Food Business Program néven mutattak be a 80. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK). Ez egy online, valós idejű élelmiszeripari katalógus és eseménymenedzsment szoftver – közölte lapunkkal a magyar agrármarketing szervezet.

Kiemelték: a szoftver célja, hogy a magyar gyártók külpiaci térnyerését segítse elő. Ezért a mai trendeknek megfelelő, modern, átlátható és könnyen kezelhető rendszert kell alkotni, ami professzionális támogatást nyújt a gazai cégek külkereskedelmi tevékenységének bővítéséhez – írta az OTP Agrár.

Az online platform segítségével minden importőr valós időben tudja áttekinteni a magyar élelmiszeripar szereplőinek kínálatát és kapcsolatba is tudnak lépni velük. Ez egy egyedülálló rendszer, ami igazi versenyelőnyt fog jelenteni a magyar élelmiszeripari cégeknek az exportjuk fejlesztésében, mivel egy ilyen jelentős adatbázisa világszinten is csak néhány országnak van.

Kiemelten fontos, hogy a világban a magyar termékek megjelenése minél professzionálisabb legyen – hangsúlyozta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a digitális üzletfejlesztési platformot bemutató sajtótájékoztatón. Ahhoz prdig, hogy növelni lehessen a hazai agrárexport volumenét, támogató programokra van szükség. Ezért a kormány csak ebben az évben 200 milliárd forint értékben írt ki pályázatot ezekre a területekre.

Fotó: AMC

Hozzáfűzte: az elmúlt 10 évben megduplázódott a magas hozzáadott értéket képviselő termékek exportja. Hazánk jelenleg 3,6 milliárd euró értékben értékesít a különböző export piacain, ennek a 85 százaléka európai piacokra kerül. Majd kiemelte, hogy a program célja, hogy az elsődleges és másodlagos export arányt 2030-ig 75 százalékkal lehessen növelni. Ehhez pedig a technológián és a szakértelmen túl arra van szükség, hogy támogatást kapjanak a magyar élelmiszeripar szereplői, és növelni tudják a magas hozzáadott értékű, külföldön is keresett termékek arányát – emlékeztetett Feldmen Zsolt.

A magyar élelmiszeripar számára minden adott ahhoz – mutatott rá Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese, kiemelve, hogy a XXI. század egyik legfontosabb erőforrásának, az élelmiszereknek a kínálatában nemzetközi szinten is tovább erősödjön a magyar termékek pozíciója. Ennek érdekében az Agrármarketing Centrum létrehozott egy olyan online platformot, aminek segítségével minden importőr, a világ minden pontján, valós időben tudja áttekinteni a magyar élelmiszeripari kínálatot.

A valós idejűség az egész koncepció központi eleme. Ezt úgy érik el, hogy a gyártók saját maguk alakítják a saját export-portfóliójukat az adatbázisban, így minden időpontban hiteles és aktuális a kínálati oldal. Az OMÉK-on bemutatkozó online katalógusba minden olyan Magyarországon gyártó élelmiszeripari cég beléphet, aki rendelkezik exportképes termékkel, és fejleszteni, bővíteni szeretné exporttevékenységét akár új célországokat, desztinációkat megcélozva, akár a már meglévő piacon új partnereket bevonva.

Fotó: AMC

Emellett a kezdő exportőröknek is van lehetőségük regisztrálni, amennyiben megfelelnek a minimális exportképességi kritériumoknak. A szoftver használatából eredő, vagy a B2B szolgáltatás igénybevétele által létrejött kapcsolatok és üzletkötések után díjat nem számítanak fel, a feltétel csak a portfóliók naprakészen tartása. A rendszerbe jelenleg az exportképes élelmiszeripari cégeket várják, és várhatóan jövő év elejére lehet a disztribútorok számára is elérhető az online katalógus – közölte az AMC ügyvezető-helyettese.

Káhn Norbert, a Gyermelyi Zrt. kereskedelmi igazgatója többek között arról beszélt: a felhasználói oldalról is megéri regisztrálni az AMC által létrehozott platformra, ők meglévő piacaikon stabilabb pozícióra, és új országokba történő eladásokra is számítanak. A cég vezetése szerint az exportképes vállalkozásoknak sikeressége érdekében ugyanis fontos, hogy rzrk a vállalkozások – így a Gyermelyi Zrt. is – kövessék a digitalizáció adta lehetőségeket. Hiszen ez a jövő kulcsa.

A Hungarian Food Business Program pedig egy olyan a gyakorlatban jól használható lehetőség az exportfejlesztésre, ami növeli a versenyképességet. A szóban forgó szoftver ugyanis gyors, átlátható és felhasználóbarát. A kereskedelmi igazgató még azt is hozzátette: a program támogatja a szakkiállításokon és vásárokon való megjelenést, amely az általa képviselt társaság számára is hasznos lesz.

agrotrend.hu / OTP Agrár

 

 

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés