Hírek

Kettős megítélésű cukorcsökkentett élelmiszerek

Az egészségtudatos fogyasztók fő ellensége továbbra is a cukor, azonban kérdéses, hogy valójában mit tesznek csökkentésének érdekében.

Az FMCG Gurus 2019-ben 26 000 válaszadó bevonásával végzett globális felmérése alapján a fogyasztók 44%-a tisztában van az elmúlt 24 órában elfogyasztott cukor mennyiségével, több mint 41%-uk nyomon követi kalória-, míg 39%-uk zsírbevitelét. A súlycsökkenésre vágyó fogyasztók igyekeznek friss zöldséget és gyümölcsöt fogyasztani (54%), többet mozogni (51%) és csökkenteni cukorfogyasztásukat (48%). Az eredmény arra enged következtetni, hogy az egészségtudatos fogyasztók fő ellensége továbbra is a cukor, azonban kérdéses, hogy valójában mit tesznek csökkentésének érdekében.


fotó: pixabay

A fokozódó tudatosság ellenére, továbbra sem kellőképpen motiváltak a fogyasztók. A megkérdezettek 33%-a vallotta, hogy már egy éve próbálja cukorfogyasztását csökkenteni, sajnos sikertelenül. Ennek egyik oka lehet a mesterséges édesítőszerekkel szembeni averzió. Habár kiemelendő, hogy a valós fogyasztásban ez nem jelenik meg egyértelműen.

A válaszadók azonos arányban (46%) igyekeznek elkerülni a cukor, illetve a mesterséges édesítőszerek fogyasztását.

A természetes édesítőszerek kedvezőbb megítélést kapnak, de fogyasztásuk kedvezőtlen hatásait kiemelik a válaszadók. A globális felmérés eredményei alapján a fogyasztók 66%-a hiszi, hogy a természetes édesítőszerek (pl. stevia) egészségesebbek, mint a cukor. Ennek ellenére csak 43%-uk fogyaszt steviával édesített élelmiszereket és üdítőitalokat, míg az agave (29%) és a melasz (26%) esetében ez még alacsonyabb. A stevia általános fogyasztásának egyik korlátja a kesernyés utóíz, amelyet számos fogyasztó kedvezőtlennek ítél. Általánosságban a fogyasztók kb. negyede számára nem érezhető különbség a steviával és a cukorral édesített termékek között, míg közel ugyanennyien vélik, a steviás termékeket jobbnak és szintén azonos arányban rosszabbnak.

Annak ellenére, hogy a fogyasztók összességében kedvezőbbnek ítélik, a természetes édesítőszerek fogyasztását, megítélésük gyakran ellentmondásokba ütközik.

Továbbá az előállítóknak fel kell ismerniük a mesterséges édesítőszerekkel kapcsolatos negatív véleményeket, és azokat figyelembe kell venniük a termékeikkel kapcsolatos kommunikáció során.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés