Hírek

Borfogyasztási kampányt indított a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) november 2-án indította el a második „JÓ BOR” kampányát, amellyel továbbra is a fiatal felnőtteket ösztönözi a minőségi magyar bor tudatos és mértékkel való fogyasztására, tudhattuk meg a szervezet közleményéből.

A nevelés szükségességére a HNT országos kutatásának eredménye hívta fel a figyelmet, mely szerint a magyar fiatalok borral kapcsolatos tudása hiányos és a minőségi borélvezet nem feltétlenül jellemző esetükben. A kutatás eredményei világosan rámutatnak arra, hogy új eszközökkel és új csatornákon kell megszólítani a fiatalokat és segíteni a tájékozódásukat a magyar borok világában – írja a teol.hu.

fotó: needpix.com

Ferenc Vilmos a szekszárdi Dicenty Dezső Kertbarát Kör vezetője, számtalan borverseny szervezője elmondta, a fiatalok – különösen a 20 és 40 év közöttiek – interneten keresztül tájékozódnak a különböző boros eseményekről, bortúrákról.

Van egy réteg, akik utánanéznek annak, hogy az adott borvidéken milyen típusú borokat készítenek, de vannak, akik keveset tudnak a borokról.

A legtöbb pincészetben már megtörtént a generációváltás, ez a szekszárdi borvidékre is jellemző, és a fiatal borászok jobban megtalálják a hangot a bortúrákra jelentkező kortársaikkal. Sajnos a járvány miatt egyelőre ezek a rendezvények, illetve az újborokhoz kapcsolódó kóstoltatások is rendszerint elmaradnak.

fotó: pixabay.com

Sebestyén Csilla, a szekszárdi Sebestyén Pincészet egyik vezetője, nemzetközi borakadémikus korábban elmondta, nagyon fontosnak tartja, hogy a fiatalokat beavassák a minőségi borok ismérveibe. Az uniós országokban például jellemző, hogy a felsőfokú intézményekben alapismereti képzésben szerepel a borvidékek, szőlőfajták, a borkóstolás megtanítása. Ezzel az a cél, hogy a fiataloknak ne csak a „vörösbor-kólával” jelentse a borkultúrát.

– Egészségtudatos világban élünk, és a vörösbor az egyik legegészségesebb ital. Ezt kell megtanítani a fiataloknak, ezen keresztül pedig a helyi értékeket is megismerhetnék. A helyi borok fogyasztásával a borvidéket támogatnák. A fiatalok képzése a mi feladatunk, tette hozzá Sebestyén Csilla.

A hathetes kampánynak rádiós, nyomtatott és digitális lába is lesz. A hangsúly ismét a digitális jelenléten van: legnagyobb fókuszban az Instagram és Tiktok, ahol számos meghatározó személy népszerűsíti a magyar bor fogyasztását.

agrotrend.hu / teol.hu

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Szakmai partner
Nyakas Farm
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés