Hírek

„Bárhol, bármikor, baromfi”

Bárhol, bármikor, baromfi. Jól teszed, ha ezt eszed! Kampány indult a baromfihús és a tojás fogyasztásának ösztönzésére. A kezdeményezés a baromfihús sokféleségét mutatja be, és az a célja, hogy a hazai csirke-, pulyka-, kacsa- vagy libahús minél változatosabb formában kerüljön a magyar családok asztalára.

Régóta célja volt a Baromfi Termék Tanácsnak, hogy valamilyen módon a hazai étkezésben, fogyasztásban rendkívül fontos szerepet betöltő baromfitermékeket, baromfihúst és a tojást a későbbiekben próbáljuk meg egy kicsit magasabb szintre emelni a hazai fogyasztásban – írja a hirado.hu. Nem fogyasztunk keveset jelenleg sem, de azt gondoljuk, hogy a belföldi fogyasztásban betöltött szerepe talán még nem érte el a maximumot – mondta Csorbai Attila, a Baromfi Termék Tanács elnöke.

Magyarországon a baromfihús a legnépszerűbb állati eredetű fehérjeforrás, és az egy főre jutó tojásfogyasztás is évről évre emelkedik. Az ágazat számára az is fontos, hogy a növekvő keresletet hazai forrásból fedezze.

Nagy István agrárminiszter kifejtette, a magyar baromfitermék népszerű a hazai fogyasztók körében, hiszen az éves húsfogyasztásban az egy főre jutó 35 kilogrammos baromfihús-fogyasztással az élvonalba tartozunk a húsok közül. És örvendetes, hogy a tojásfogyasztásunk az utóbbi években folyamatosan nő, az egy főre jutó héjastojás-fogyasztás 2015-ben 133 darab volt, ami napjainkra 158 darabra emelkedett. Ez a fogyasztás mindenképpen megint csak az egészség felé való elmozdulást jelenti, hiszen ráébredt a lakosság arra, hogy egy olcsó, teljes értékű fehérjeforrásról beszélhetünk.

Fotó: pixabay.com

A kampány kiemelt célja, hogy bemutassa a baromfihús és a tojás széles körű felhasználását, a gasztronómiában betöltött szerepét. Az egyes felmérések szerint a baromfihús-fogyasztás lassú, de folyamatos növekedésével lehet számolni a következő években.

Baromfi Termék Tanács elnöke kiemelte, hogy a legtöbbet Magyarországon a csirkehúsból fogyasztjuk, ez körülbelül az összes fogyasztásnak mintegy 75-80 százalékát teszi ki. Örvendetes az is, hogy a pulyka- és a kacsahús is egyre népszerűbb, napjainkban közel annyi kacsahúst fogyasztunk, mint amennyi pulykát. A Baromfi Termék Tanácsnál úgy becsüljük, hogy ez olyan 3-3,5 kilót tehet ki kacsából is, illetve pulykahúsból is. A liba fogyasztása elsősorban az ünnepekhez köthető.

Ilyen például a Márton-nap, amikor a népszokás szerint libahúsból készült étel kerül az asztalra. Most már egyre többen fogyasztják karácsonykor is különböző darabolt áruként a libahúst, és ennek nagyságrendi becslése egy kiló vagy valamivel egy kiló alatti fogyasztás lehet – tette hozzá.

Jövőre változnak a kiskereskedelmi üzletekben kapható tojások jelölései, így a jelenleginél pontosabb tájékoztatást kapnak majd a vásárlók. A tojásokon a származási országot is fel kell majd tüntetni, a hazai termelésűek esetében pedig a nemzeti zászlót is meg kell jeleníteni.

agrotrend.hu / hirado.hu

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés