Hírek

Bajban a benzinkutasok és fuvarozók, megszüntetnék az árstopot

Nemcsak a benzinkutakon, hanem a fuvarozás területén is gondot okoz az üzemanyagárstop. Míg a kettős árazás miatt rosszul járnak a kis kutasok, addig a fuvarozásban a munkaerőhiány jelenti a problémát. A Független Benzinkutak Szövetségének elnöke és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára szerint is meg kellene szüntetni az árstopot.

Nem fenntartható a kettős árazás a benzinkutakon, amellyel legfőképpen a kis kutak járnak rosszul, ugyanis ők fizetik meg az árstop költségét – mondta Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke az ATV Start műsorában. Úgy véli, ha a jogszabálynak megfelelően akarnak eljárni, akkor érdemben ellenőrizni kell a tankolók jogosultságát a hatósági áras üzemanyagra, ezt azonban egy benzinkút nem tudja elvégezni.

Fotó: Bodnár Patrícia / Index

Elmondása szerint van, ahol az olcsóbb, 480 forintos üzemanyagárat ütik fel a kasszások, hogy elkerüljék a konfrontálódást a tankolókkal.

Az üzemanyagárstop azonban nemcsak a benzinkutakon, hanem a fuvarozás területén is problémákat okoz. Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartesületének ügyvezető főtitkára szerint a közúti fuvarozásban valamivel egyszerűbb a helyzet, mivel áthárítják a költségeket és már egy napi árazás van. A főtitkár azt is elmondta, hogy már személyi költségindexet is kialakítottak, ez pedig az üzemanyagindexszel együtt már körülbelül 38 százalékos változást eredményezett.

Az ATV műsorában Dittel Gábor elmondta: a fuvarozóknál inkább a munkaerőhiány és a különjárati személyszállításból való lemorzsolódás okoz nagyobb problémát, amelybe aztán az üzemanyagkérdés is begyűrűzött. A főtitkár szerint hiába kezdődtek volna meg az iskolai kirándulások, sokan inkább egy napra mennek, miután megtudták, mennyibe kerül a fuvardíj.

A Független Benzinkutak Szövetségének elnöke szerint vissza kellene térni a régi piaci és működési feltételek irányába. Úgy véli, minden külső forrást be kell vonni a magyar piaci ellátásba, vagyis az a 30 százalék, amely kiesett valamilyen külföldi desztinációkból, kikötőkből, azokat piaci áron vissza kell hozni.

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára viszont úgy látja, nemcsak üzemanyagról kell beszélni, hanem a munkaerőhiányról is, mivel, ha nincs gépjárművezető, akkor a fuvardíjak sem fognak csökkenni. Elmondása szerint Magyarországon már közel 100 filippínó sofőr van, és indiaiak is jönnek, akik elvégzik a munkát. ők azonban a fogyasztásban nem veszik ki a részüket, hanem hazaküldik a fizetésük 90 százalékát, ezért úgy véli, a kormánynak döntenie kell, hogy mit akar.

agrotrend.hu / Index, Kuli Orsolya

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés