Hírek
Az olasz paradicsom és tészta exportja is növekedést mutat
Az olasz kulináris hagyomány két szimbóluma presztízse emelkedett a külpiacokon az Olasz Statisztikai Hivatal (Istat) által közzétett legújabb adatok alapján. 2019-ben az export nem várt módon növekedett.
2019 első tíz hónapjában 7,3%-kal nőtt az olaszországi tésztagyártók és 6,3%-kal a paradicsom-feldolgozók forgalma a exportértékesítés emelkedése miatt. Az Il Sole 24ore olasz újság rámutatott, hogy ez összefüggésben van az EU-n kívüli kereslettel, amit a két ikonikus termék nagyobb fogyasztása okozott – írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK).
fotó: pexels.com
Az Istat szerint a paradicsompép, a hámozott paradicsom és a paradicsompüré exportja 1,8 millió tonna volt január és október között, ami 4,3%-kal több mint 2018 ugyanezen időszakában, 3,9%-os növekedéssel az EU piacán és 5%-os növekedéssel a világ többi részén.
Az európai piac a külföldi értékesítés 40%-át teszi ki: az Egyesült Királysággal (225 000 tonna) áll az első, Németország a második (192 325 tonna), Franciaország (82 165 tonna) a harmadik helyen.
Az Amerikai Egyesült Államok az első számú rendeltetési piac a kontinensen kívül, 103 000 tonna olasz paradicsomtermék behozatalával, de az Oroszországba (+12,4%), Brazíliába (+17,21%) és Kanadába (+13,8%) kiszállított mennyiségek is emelkedtek. Az exportérték kicsivel 1,4 milliárd euró (1,5 milliárd USD) alatti, aminek majdnem kétharmada az európai értékesítéshez kapcsolódik.
A tésztaexport 6%-kal növekedett, mivel nőtt a megrendelés az Amerikai Egyesült Államokból, Japánból és Ausztráliából. Nagyobb mennyiségek mentek exportra a nem hagyományos tésztafogyasztók irányába is, mint például Kínába – ahol az export 17%-kal nőtt az export – és Szaúd-Arábiába is.
agrotrend.hu / NAK