Hírek

Az élelmiszeripar előtt álló legfontosabb kihívások a Kárpát-medencében

Jelenleg az élelmiszeripar az egyik legfontosabb része az agráriumnak, ami a jövőt jelentheti – jelentette ki dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára Tusnádfürdőn, a XXXII. Bálványosi Nyári Szabadegyetem és Diáktáborban az MBH Bank által szervezett kerekasztal-beszélgetésen.

Nobilis Márton arra emlékeztetett, Magyarországon mindig is nagy hagyománya volt az élelmiszeriparnak. A koronavírus-világjárvány és az orosz-ukrán háború pedig még inkább rávilágított arra, hogy önellátónak kell lennünk, ehhez pedig fejlesztésekre, a hatékonyság és a mérethatékonyság növelésére van szükség. Éppen ezért is tekint a kormány stratégiai partnerként az élelmiszeriparra – tette hozzá.


Fotó: Agrárminisztérium

Az államtitkár kifejtette, az élelmiszeripar fejlesztésére az következő években 750 milliárd forint támogatás áll majd rendelkezésre, a pályázatok várhatóan 2024. első negyedévében indulnak majd. Ezzel összefüggésben rámutatott arra, a hatékonyabb termeléshez az export és a feldolgozott termékek arányának növekedését elősegítő fejlesztésekre van szükség. Emellett pedig bízni kell a nagyobb cégekben, hogy lehetőségeket teremtenek a kisebbek számára is – tette hozzá.

Mezei Dávid, a bank Agrár- és Élelmiszeripari Üzletágának agrárkapcsolatokért és agrártámogatásokért felelős központjának vezetője arról beszélt, tudatos fejlesztéspolitikára és tudatos fejlesztésekre van szükség, amelyhez az MBH Bank Agrár- és Élelmiszeripari Üzletága felajánlja a szakértői segítség mellett a szakmai ismereteit is.

Kerezsi Miklós, a Hodler Csoport elnöke azt mondta, a regionalitás kiemelten fontos eleme lehet az élelmiszeriparnak és ezzel együtt az agrárium fejlődésének. Mint mondta, egyfajta szemléletváltásra és hatékony vállalatokra van szükség a termékláncok tetején. Hozzátette, a regionális együttműködéseket azért is érdemes erősíteni, mert például a talajviszonyok és más termelési adottságok, a fogyasztói szokások hasonlók, ugyanakkor vannak olyan erősségek, kitörési pontok, amelyek az ország egy-egy régiójában vannak csak jelen.

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatóhelyettese hozzáfűzte a beszélgetéshez, hogy a piacokat mennyiségi és minőségi élelmiszerrel kell ellátni. Rámutatott arra, Magyarországon az élelmiszer-export legnagyobb részét mindössze 30-40 cég bonyolítja, vagyis egyaránt bővíteni kell az exportáló cégek számát és a célpiacokat is.

A kerekasztal-beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy az agrárium mellett az élelmiszeripar is nagyobb mértékű támogatásban kell részesüljön a következő időszakban, hiszen a hazai gazdák legfontosabb és legbiztosabb piaca a hazai élelmiszeripar.

agrotrend.hu / AM Sajtóiroda

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szakmai partner
Nyakas Farm
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés