Hírek
Az áruházi eladások tartják életben most a söripart
A kézműves sörökkel foglalkozó gyártókon, amelyek nem jutnak be a nagy láncokba, ez persze nem segít. A nyitás után viszont minden megváltozhat, feltéve, hogy a legkisebbek-legjobbak túlélik ezt az időszakot.
Több sört isznak a magyarok, mégis kevesebb fogy – ennek az ellentmondásnak az a feloldása, hogy az éttermek, vendéglátóhelyek kocsmák bezárásával visszaesett a csapolt sör forgalma – írja az Infostart. A prémium sörökből több fogyott, de az ebbe a kategóriába tartozó kézműves sörökből kevesebb.
Összességében azért elmondható: gödörben van a magyar sör. A kilenc vizsgált élelmiszer-kategória közül értékben – a Nielsen vizsgálata szerint – a második legnagyobb forgalmú élelmiszercsoport. A sörénél csak a feldolgozott hús értékesítése magasabb. 2020-ban azonban annak ellenére, hogy több dobozos, illetve palackozott termék fogyott, mint egy évvel korábban, összességében esett a forgalom.
Fotó: BrewBro
"Hét és fél százalékos mínuszban zárt a magyar söripar 2020-ban. Valamilyen szinten a prémium és a szuperprémium szegmens, valamint az ízesített, alkoholmentes termékek értékesítése tartotta a lelket az iparágban. A pandémiával lezárták az éttermeket, vendéglőket, kiskocsmákat, ennek a szektornak a kiesése hatalmas érvágás" – részletezte Gyöngyössy Balázs, a Világgazdaság rovatvezetője.
Hozzátette, a kiskereskedelemben nőtt a söreladás, de akkora nem volt ez az ugrás, hogy kiváltsa a fenti kiesést. Sok sörforgalmazó webshop indításával próbálkozott, de nagy a beragadt árukészlet. Erről már Ali Rawech Szami, a Hoptop Brewery tulajdonosa, a Kézműves Főzdék Egyesületének tagja beszélt az InfoRádióban.
"Azoknál volt kisebb visszaesés, akik a multiáruházakban is bent voltak. Előre kell gyártani, pontosan azért, hogy ne legyen soha hiány, ám amikor jött a hirtelen leállás, sok sör bennmaradt, és mivel sok esetben a szavatosság igen rövid, ezeket a söröket meg kell semmisíteni" – ecsetelte a vállalkozó.
Folyamatosan gyűjtik ezért a tapasztalatokat a kézműves sörösök is, hogy megtalálják a megoldást kiesett bevételeik pótlására; náluk kevés a tartalék, hiszen profitjuk jelentős részét fejlesztésekre költik. Hogy ezek a termékek a prémium, szuperprémium kategóriába tartoznak, azért hosszú távon jelenthet előnyt, szakértők szerint ugyanis az ilyen termékek iránti érdeklődés jelentősen nőtt.
agrotrend.hu / Infostart