Hírek

Az áremelkedések miatt a szülők többsége inkább elkészíti, mint megveszi a gyermek iskolai harapnivalóját

A szülők közel fele egyáltalán nem szokott zsebpénzt adni gyermekének, egyharmaduk naponta 1000 forint alatti összeget biztosít ennivalóra iskolába induláskor – derül ki a Pek-Snack legfrissebb, 1308 főt megkérdező online kutatásából. A jelenleg tapasztalható inflációs környezet miatt a szülők döntő többsége (73 százalék) mindenképp racionalizálja a költéseit, emiatt gyakrabban készíti el saját maga a gyermek útravalóját. Amennyiben viszont bevásárol, már messze a pékáru a legnépszerűbb körükben.

Tízből kilenc szülő szokott otthon tízórait csomagolni gyermekének. Péksüteményt a válaszadók közel kétharmada szokott adni a csemetének, ezt követi a gyümölcs és a zöldség (54,7%), a müzli és a zabszelet (34,8%), majd a házi sütemény (20,7%). Tejterméket minden kilencedik szülő készít be gyermekének iskolába induláskor – mutat rá a Pek-Snack, Magyarország és a közép-európai régió meghatározó látványpékség-hálózata által végzett online felmérése.


Forrás: Pek-Snack Kft.

A megkérdezettek közül 42 százalék nem szokott költőpénzt adni gyermekének, 33,3 százalékuk pedig napi 1000 forint alatti összeget szán iskolai harapnivalóra. 1000-2000 forint közötti összeggel a válaszadók mintegy 21 százaléka engedi el a nebulókat iskolába, míg napi 2000 forintnál többet a nyilatkozók csak elenyésző része, 3,6 százalék ad.

  

Az infláció miatt a szülők rákényszerülnek otthon készíteni az ennivalót a gyereknek

A jelenleg tapasztalható áremelkedések sok szülőt arra késztetnek, hogy gyakrabban készítsenek otthon ételt. 73 százalék ugyanis azt nyilatkozta, az infláció miatt mindenképp racionalizálja a költéseit és saját maga is süt-főz gyermekének. Közel 25 százalék azonban egyáltalán nem mond le az iskolába indulók esetében a boltban vásárolt harapnivalókról, mivel egyszerűbb és praktikusabb így megoldani a helyzetet. Mások pedig egyszerű időspórolás miatt döntenek a kész termékek megvétele mellett. Azok aránya, akik biztosan lemondanak a vásárlásról, mert spórolni szeretnének, 2,7 százalék. A péksütemények érezhetően kézenfekvő megoldást jelentenek, mert ha vásárlásról van szó, akkor a szülők mintegy háromnegyede e mellett dönt. Nagy népszerűségnek örvendenek még a gyümölcsök és zöldségek, illetve az előre elkészített szendvicsek.

Péksüteményekre a válaszadók több mint fele (52,9%) jellemzően 1000 forint alatt költ naponta, ami azt mutatja, hogy ezek a termékek még mindig kedvező árú alternatívát jelentenek akkor, ha éhesek vagyunk. 39,7 százalék 1000-2000 forint közötti összeget szokott ezekre áldozni, 2000 forintnál többet mindössze 7,4 százalék szán. A pékárukat a kitöltők 40,5 százaléka élelmiszerboltból szerzi be, közel egyharmada (31,2%) látványpékségből, 21 százalék pedig szupermarketből vásárolja. Ám elenyésző rész, alig 2 százalék kávézókból viszi haza a másnapi finomságot.

 

A péksütemények nagyon népszerűek a gyerekek körében, a kakaós csiga a kedvencük

A kutatásból kiderül, hogy a gyermekek 76 százaléka hetente többször fogyaszt pékárut, naponta szinte minden harmadik iskolás eszik ilyet. Azok aránya, akik hetente csak egyszer, illetve még ritkábban, havonta néhány alkalommal választják ezt a harapnivalót, igen alacsony, alig 10 százalék. A péksütemények ízesítése kapcsán összességében az mondható, hogy az iskolába járó nebulók döntő része édesszájú, hiszen majd kétharmaduk az édes ízeket keresi, míg a többiek a sós ízek mellett teszik le a voksukat.  

A gyermekek körében a legnépszerűbb a kakaós csiga, ez szinte örök kedvenc. Ezt követi a sajtos pogácsa, a zsömle, a kifli, a sajtos rúd, a fánk, a pizza, a túrós batyu, végül pedig a muffin.

agrotrend.hu / Pek-Snack Kft.

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Szakmai partner
Nyakas Farm
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés