Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Hírek

Applikáció segíti az élelmiszer-pazarlás visszaszorítását

Az Endomondo fitnesz mobilos applikáció sikeres alapítója, Mette Lykke egy véletlen folytán szerzett tudomást élelmiszerpazarlás felszámolásában segítő apptól, és annyira megtetszett neki, hogy nemcsak befektetett a dán cégbe, hanem pár hónap alatt a cég vezérigazgatója lett

Lykke 2007-ben alapította meg az Endomondo fitnesz applikációt, aminek segítségévek mobilon lehetett követni a személyi fejlődést. 2008-ban a mobilos applikációkat gyűjtő Apple App Store-nak köszönhetően a program egyre elterjedtebb lett, 2015-ben már közel 20 millió felhasználója volt.A programot később az amerikai sportruházat-óriás, az Under Armour vásárolta meg 85 millió dollárért (25,4 milliárd forintért) – írja az origo.hu.

fotó: pxfuel.com

“Furcsa dolog eladni egy vállalkozást, amelynek a részese vagy”– nyilatkozta Mette, aki az eladáskor 33 évesen, két társalapítóval együtt multimilliomossá vált.

A 2016-ban öt fiatal dán vállalkozó indította el a Too Good To Go nevű alkalmazást, amiről Lykke egy koppenhágai buszon értesült elsőnek.Nem tudtam arról, hogy a társadalomban mekkora probléma az élelmiszer-pazarlás. Számomra elképesztő volt”– mondta Lykke, aki később pénzt fektetett az alkalmazásba.

A program lényege, hogy a vendéglátóhelyek és üzletek a rendelkezésre álló maradék ételeket összegyűjtik és egy meghatározott intervallumban kedvezményes áron eladják az appot letöltőknek, akik jelzik igényüket az élelmiszercsomagra. Vagyisa cég pénzt keres, és még az ételt sem kell kidobnia.

Lykke pár hónappal később már a Too Good To Go vezérigazgatójaként dolgozott. Felügyelete alatt a vállalkozás hamar növekedésnek indult, jelenleg 450 ember foglalkoztat és 13 európai országban – például Németországban, Svájcban és Lengyelországban – már elérhető a szolgáltatás, és hamarosan Svédországban is elindítják a programot.

Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) szerint a világon felhasznált élelmiszerek harmadát kidobjuk.

A cégnek 15 hónapjába került, mire elérte az egymillió felhasználót, mára pedig több mint 18 millióan használják az alkalmazást – az egyik leggyorsabban növekvő alkalmazásként naponta 45 ezer új ügyfelet szerez. Ráadásultöbb mint 30 ezer étteremmel és élelmiszerüzlettel van kapcsolatban.

Eddig körülbelül 25 millió adag ételt sikerült megmenteni attól, hogy a kukába kerüljön, de a cél az, hogy a következő öt évben legalább egymilliárd adag ételt mentsenek meg a kidobástól.

agrotrend.hu / origo.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés