Hírek

Aki helyi terméket vásárol, az minőséget vásárol

A magyar mezőgazdaság megóvása és a hazai élelmiszerellátás fenntartása érdekében nagyon fontos, hogy a fogyasztók magyar árut vásároljanak. A hazai termékeket most már egy új platformon keresztül, a Termelői kosár elnevezésű online piactéren is el lehet érni.

„Fontos, hogy a vírus járványveszély elmúltával is a termék megtalálja az útját a vásárlóhoz. Létrehoztuk a termelőikosár.hu nevű internetes platformot, egy online vásárlói teret, amelynek segítségével könnyebben megtalálja a termék az ő vásárlóját. Amikor nagy a verseny a különböző importáruk között, akkor egyre inkább fontosabb az, hogy a hazai terméket, hogyan tudjuk előtérbe helyezni. Ez a platform kifejezetten a helyi termelők kezdeményezésére, az ő érdekükben jött létre, és természetesen a vásárlókért is, hiszen mindenki szeretne frisset, jóízűt és biztonságos terméket fogyasztani. A platformon szereplő termékek garantáltan ilyenek” – mondta Nagy István agrárminiszter az M1 Magyar gazda című műsorában – írja a hirado.hu.

fotó: pxhere.com

A járvány időszakában a termelés megfeszített erővel, de zavartalanul folytatódott, hogy friss magyar áru kerüljön a fogyasztók asztalára.

Megköszönjük a magyar gazdáknak az elmúlt hetek, hónapok helytállását, hiszen láttuk azt, hogy komoly vásárlói roham indult el a járványhelyzet miatt, amit jól viselt a magyar agrárium, jól viselt a magyar élelmiszeripar” – mondta Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő.

A kormány oldaláról 25 milliárdos támogatási keret áll rendelkezésre a termelők számára

Hozzátette, nagyon sokat tudunk mi is tenni azzal az ő érdekükben, hogy tudatosan magyar terméket vásárolunk. Ezt a szektort nem csak ezzel támogatjuk, hanem a kormány oldaláról 25 milliárdos támogatási keret áll majd rendelkezésre a termelők számára, és ahogy az eddigiekben ez egy kiemelt szektor volt a kormányzat részéről, így fog maradni természetesen a továbbiakban is.

A hazai termékek népszerűsítésének fontos eleme a vásárlói tudatosság erősítése. Az online piactér erre is kiváló lehetőség, hiszen itt lekövethető a termékek eredete, és a termelők bemutathatják a gazdaságukat is.

A honlapon több mint 200 gazda kínálja csaknem 600 termékét a vásárlóknak.

fotó: hippopx.com

Már 300 hely létezik, ahol a fogyasztók közvetlenül a termelőktől vásárolhatnak

A kormány 2012-ben hívta életre a termelői piacokat. Napjainkban már 300 hely létezik, ahol a fogyasztók közvetlenül a termelőktől vásárolhatják meg a friss, jó minőségű, szezonális magyar élelmiszereket. Az online piactér a veszélyhelyzetben új lehetőséget teremtett az értékesítésre.

Kiemelte: „dolgozunk azon, hogy az új kihívásokra új válaszokat is adjunk, hiszen a piacok bezárása után intézkednünk kellett arról, hogy nyissuk ki a piacot. Miután létrehoztuk a virtuális piacokat, arról is gondoskodnunk kellett, hogy munkásokat teremtsünk ahhoz, hogy mindez egyáltalán meglehessen, illetve pénzügyi támogatást kell nyújtani azoknak a termelőknek, akik súlyos veszteséget szenvedtek az elmúlt időszakban, azért, hogy újra tudjanak indulni, azért, hogy megélhetésük legyen, és azért, hogy hozzá tudjunk járulni a gazdaság erősödéséhez és növekedéséhez”.

„Akkor, amikor egy polcról választanunk kell 3-4 féle eper között, akkor meg kell találnunk a magyar epret. Nyugodtan fogalmazhatok úgy, hogy a magyar gazdák, a magyar termelők sorsa a vásárlók kezében van, a kormánynak az a feladata hogy tudatosítsa a vásárlókban azt, hogy aki helyi terméket vásárol, az minőséget vásárol. Az a helyi gazdaságot erősíti” – hívta fel a figyelmet az agrárminiszter.

Az online kereskedelem, a virtuális piacok úgy tűnik megmaradhatnak a járvány után is, hiszen a fogyasztók kedvelik, hogy az ország különböző pontjairól házhoz rendelhetik a termékeket.

agrotrend.hu / hirado.hu

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Szakmai partner
Nyakas Farm
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés