Hírek

A vártnál jobb évet zárt az újautó-piac

Tavaly összesen 128 ezer újautót helyeztek forgalomba Magyarországon, decemberben pedig 12,7 ezret – derült ki a Datahouse legfrissebb jelentéséből.

Negyedéves bontásban a negyedik lett a legerõsebb 37,9 ezer autóval, és a tavaszi járványhelyzet miatt a második negyedév a leggyengébb 23 ezer személygépjármûvel – írja a Világgazdaság. A legszerényebb hónap tavaly az április volt 6,1 ezer személyautó forgalomba helyezésével, a csúcsot pedig novemberben érte el a piac 13,2 ezer jármûvel.

Az elõzõ évhez viszonyítva 2020-ban 18,9 százalékos a csökkenés, 2018-hoz viszonyítva azonban csak 6,3 százalékos. A piac lassulására egyébként számítottak az ágazat szakemberei, a 2019-es rekordév eredményei azért is voltak kiugróak, mert a károsanyag-kibocsátás uniós szigorítása miatt már a nyáron elkezdtek forgalomba helyezni olyan új autókat, amelyeket még nem értékesítettek, tehát a regisztrált jármûvek száma nem egyezik az eladott autók számával. De hatással volt a piacra a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása is.

Fotó: wikimedia

A Magyar Gépjármûimportõrök Egyesülete 2020 elején még 155 ezer új személygépjármû forgalomba helyezésével számolt az év során, a járványhelyzet miatt azonban áprilisban már 118 ezret prognosztizált. A módosított becslést azonban 10 ezerrel sikerült túlszárnyalnia a piacnak.

Márka szerinti bontásban az év utolsó hónapjában ismét a Suzuki vezette a piacot:

1718 személyautó forgalomba helyezésével a piac 13,5 százalékát tudhatta magáénak. A második helyen a Ford végzett 1402 autóval és 11 százalékos piaci résszel, a harmadik pedig a Toyota lett 1328 személygépjármûvel és 10,4 százalékos részesedéssel.

A tavalyi összesített eredmények alapján is a Suzuki szerezte meg a legnagyobb piaci részesedést (11,5 százalék), és az év során 14,7 ezer autót helyezett forgalomba. A decemberi lista második és harmadik helyezettje azonban helyet cserélt az éves összesítésben, miszerint a Toyota 12,6 ezer új személygépjármûvet adott a magyar utakra, és ezzel 9,9 százalékos piaci részesedést szerzett (2019-ben 6,9 százalék volt), addig a Ford 11,7 ezer jármûvet, amellyel 9,1 százalékos piacot tudhatott magáénak.

A tavalyi év során csak a Toyota és a Fiat tudott több autót forgalomba helyezni, mint 2019-ben, utóbbi márka éves összesítésben a hetedik helyen végzett és a 2019-es 3,5 százalékos piaci részesedését 5,3 százalékra tudta feltornázni. A top tizes lista legnagyobb esését az Opel produkálta: 2019-ben még a negyedik helyen állt 7,1 százalékos piaci részesedéssel és 11,2 ezer autót helyezett forgalomba, tavaly azonban csak 6,1 ezer jármûvet, amellyel a kilencedik helyre csúszott.

agrotrend.hu / Világgazdaság

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés