Hírek

A Toyota magyarországi működésének legjobb évét zárta tavaly

A Toyota történetének legjobb évét zárta 2022-ben Magyarországon az egyesített személyautó- és kishaszongépjármű-piacon: márkakereskedései 15.102 járművet értékesítettek, 11,7 százalékos részesedést szerezve a márkának az egyébként zsugorodó piacon – mondta László Richárd, a Toyota Central Europe Kft. országigazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

A Toyota Central Europe a japán autógyártó legnagyobb európai importőre, az európai Toyota-eladások 13, a Lexus-értékesítések 18 százaléka az ide sorolt országokban – Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban – realizálódott.


Forrás: Toyota Magyarország

Magyarországon a kivonásoktól tisztított (a reexportot is figyelembe vevő) adatok szerint is a Toyota adta el a legtöbb autót (14 810), így 14,4 százalékos részesedéssel vezette a piacot, és a flottapiacon is megőrizte elsőségét.

László Richárd emlékeztetett arra, hogy 2022-ben a globális alkatrészhiány, az emelkedő inflációs és kamatkörnyezet, valamint a forint gyengülése kedvezőtlenül érintette a piac szereplőit. A magyarországi új személyautó és kishaszonjármű piac tavaly 11 százalékkal 129 916 darabra zsugorodott – idézte a Datahouse adatait.

A Toyota 2023-ban a piac további zsugorodása mellett 15 100 személy- és kishaszongépjármű eladásával számol – jelezte. Tájékoztatása szerint 2023-ban öt új modell bevezetését tervezik, valamint az első negyedévben piacra dobják a magyar piacon legnépszerűbb Toyota modell, a Corolla ötödik generációját.

A magyar prémiumpiac töretlenül növekedett tavaly Magyarországon, az értékesítés volumene 10 százalékkal 18 355 darabra nőtt – ismertette Varga Zsombor, a Toyota PR menedzsere.

A japán autógyártó prémium márkája, a Lexus 753 új autó értékesítésével minimálisan elmaradt 2021. évi számaitól, de őrzi ötödik helyét szegmensében mind az összértékesítés, mind a reexporttal tisztított adatok alapján.  

A társaság várakozásai szerint az idén már stagnálhat a prémium szegmens Magyarországon, azonban a Lexus növelheti eladásait, amit két teljesen új Lexus modell bevezetése támogat meg.

Varga Zsombor az MTI-nek elmondta: a társaság globális stratégiája szerint 2030-ra a hibrid, a plug-in hibrid, a hidrogén meghajtású és teljesen elektromos modellek részaránya az összértékesítésen belül 90 százalékra emelkedik, 2035-re az európai Toyota- és Lexus-értékesítésben eléri a 100 százalékot.

agrotrend.hu / MTI

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés