Hírek

A tejipari alternatívák népszerűsége fokozódik

A flexiteriánus, azaz a hús- és az állati eredetű élelmiszerek fogyasztásának csökkentésére törekvő fogyasztók számának növekedésének köszönhetően a tejipari alternatívák népszerűsége is fokozódik.

Az Innova Market piackutató cég által végzett felmérés alapján a fogyasztók harmada egészségesebbnek véli az alternatívákat és 27%-a fogyasztásuk révén fokozza étrendje változatosságát. Miközben a fogyasztók egyre nyitottabbak az alternatívákra, jelentős elvárásokat is megfogalmaznak velük szemben. Egyik ilyen, hogy a hagyományos termékhez hasonló érzékszervi élményt nyújtsanak. Azonban fontos tény, hogy a növényi és az állati eredetű fehérjék alapvető különbségeket mutatnak. A tejfehérjék például savas közegben erős hálókat hoznak létre, így krémes állagot kialakítva, míg a növényi fehérjék erre nem képesek – írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK).

fotó: pixabay.com

A sikeres termékfejlesztések jelentős előrelépéseket hoztak az alternatívák állagának javítása tekintetében, azonban a növényi fehérjék magas arányú alkalmazása nem várt tulajdonságokat eredményezhet, mint a szemcsézettség vagy a homokosság. A krémesség és a sima szájérzet fokozásában segíthet a zsírtartalom növelése, amely az egészségtudatos vásárlókat kizárja, vagy a hidrokolloidok és a keményítők adagolása, azonban így a nedvesség megtartásának csökkenése miatt az eltarthatósági idő lerövidül. Bizonyos növényi rostok, mint a cikóriagyökér segíthet a krémesebb szájérzet kialakításában.

Az állag mellett nem szabad megfeledkezni az íz jelentőségéről sem. A növényi fehérjék mellékízének kiküszöbölésére megoldást jelenthetnek az édesítőszerek adagolása, azonban a fogyasztók az alternatív termékek csomagolásán kiemelt figyelmet szentelnek a cukor-, a zsír- és a fehérjetartalom tanulmányozására. A cukor mennyiségének csökkentésére ideális megoldás lehet a különböző édesítőszerek alkalmazása, mint a stevia vagy a cukoralkoholok.

Annak ellenére, hogy a tejipari alternatívák piaca megélénkült, a fogyasztói elvárásoknak való megfelelés komoly termékfejlesztési feladatokat ró az előállítókra.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szakmai partner
Nyakas Farm
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés