Hírek

A magyar termékek árusítására törekszik az Aldi

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az ALDI áruházlánc vezetőivel egyeztetett arról, hogy tovább növeljék a magyar beszállítók arányát. Az áruházlánc nyitott újabb hazai termelők, élelmiszer-előállítók befogadására, a kamara pedig segíti a kapcsolatok létrehozását.

A koronavírus rámutatott arra, hogy mennyire fontos a hazai áruk előnyben részesítése; hosszú távon is erősíteni kell a hazai előállítók értékesítési lehetőségeit.

fotó: needpix.com

– Célunk, hogy a magyarországi üzletek polcain elsősorban azok a friss vagy feldolgozott élelmiszerek legyenek megtalálhatóak, amelyekből a magyar élelmiszer-gazdaság szereplői megfelelő mennyiséget és minőséget állítanak elő – hangsúlyozta a megbeszélésen Éder Tamás, a NAK élelmiszeriparért felelős országos alelnöke.

– A magyar fogyasztók keresik a magyar termékeket. A zöldség-gyümölcs ágazatban cél a feldolgozók fejlesztése, ami által magasabb hozzáadott értékű áruk kerülhetnek a fogyasztókhoz. A kamara a potenciális partner termelők, élelmiszer-előállítók bevonásával kész termelői fórumok szervezésében is segíteni az üzletláncot – emelte ki Mártonffy Béla, a NAK Országos Kertészeti és Beszállítóipari Osztályának elnöke.

– Magyarországi piacra lépésünk óta arra törekszünk, hogy ami Magyarországon magas minőségben elérhető, azt itt szerezzük be. Jelenleg a kínálatunk több mint fele magyar beszállítóktól származik. A sertés- és szárnyashús kategóriában szinte valamennyi termék magyar forrásból érkezik, míg a zöldség-gyümölcs esetében főszezonban akár a kínálat 80%-át is hazai termelők biztosítják. Kiszámítható és stabil partnerei vagyunk mintegy 260 magyar termelőnek és feldolgozónak, akik nekünk szállítanak árut. Beszállítóinkkal közösen azon dolgozunk, hogy ami jelenleg magyar forrásból még nem érhető el, a jövőben azt is az országon belül szerezzük be. Ezzel a lépéssel nem csupán a magyar gazdaságot támogatjuk, hanem növeljük az ellátásbiztonságot, és a rövidebb szállítási láncnak köszönhetően kisebb lesz a működésünkből származó környezetterhelés is – mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Szakmai partner
Nyakas Farm
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés