Hírek

A koronavírus megváltoztatta a vásárlási szokásokat

A koronavírus a napi fogyasztási cikkek iráni keresletet is felülírta, a vásárlók az alacsony kockázatú termékeket részesítik előnyben.

A járványhelyzet jelentősen megváltoztatja a fogyasztók hozzáállását és viselkedését. Ennek egyik megnyilvánulási formája a kockázatkerülés, vagyis a fogyasztók arra törekednek, hogy a bizonytalanságot minimalizálják. Megbízható márkákat és olyan termékeket keresnek, amelyek esetében alacsony a betegség kockázata. Mindemellett a recesszió következtében kialakuló munkahelyi és megélhetési bizonytalanságok is komoly aggodalmat váltanak ki. Vagyis a fogyasztók a költséghatékony, egészségügyi kockázatot csökkentő vásárlásokra törekednek – írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK).

fotó: pixabay.com

Az FMCG Gurus 2019/2020-as időszakban végzett felmérése alapján a globális fogyasztók 70%-a megváltoztatta vásárlási szokását. A költséghatékony beszerzés nem feltétlenül a legolcsóbb termék beszerzésében nyilvánul meg, hanem inkább a termék alaposabb megvizsgálásában, értékelésében. Vagyis a vásárlók a legideálisabb ár-érték arányra törekednek (42%), valamint igyekeznek csökkenteni a nem alapvető fontosságú kiadásokat.

A koronavírus egy olyan különleges helyzetet alakított ki, amely során elengedhetetlen, hogy a fogyasztók ne kérdőjelezzék meg saját sebezhetőségüket.  2019-ben a fogyasztók 25%-a vélte gyengének immunrendszerét, és 53%-uk tervezte annak fokozását. Ez az arány idén emelkedni fog, így a funkcionális összetevőkkel rendelkező élelmiszerek vásárlása előtérbe fog kerülni.

Összességében elmondható, hogy a betegséggel szembeni sebezhetőség minimalizálására való törekvés, a költséghatékony vásárlások és az egészség fokozása a kockázat elkerülésének irányába tereli a fogyasztókat. Ennek következtében várhatóan olyan márkákhoz és termékekhez fognak fordulni, amelyekhez bizalom, biztonság és egészség társul.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szakmai partner
Nyakas Farm
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés