Hírek

A környezettudatosság elméletben működik, a gyakorlat még hiányos

A magyar háztartások elméletben fontosnak tartják a környezetkímélő megoldásokat, azonban a háztartási eszközeik kiválasztásában és a szokásaikban nem mindig tartják szem előtt ezeket az értékeket – derült ki az IKEA svéd lakberendezési vállalat megbízásából készült felmérésből.

A 2020. augusztus és szeptember között összegyűjtött válaszok alapján a megkérdezettek 94 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kiemelten vagy fokozottan érdeklődik a megtakarítást eredményező lehetőségek iránt – írta meg a Magyar Nemzet. A termékek kiválasztásánál ugyanakkor a környezetvédelem önmagában nem elég erős hívószó a magyaroknak, mivel az is fontos számukra, hogy a környezettudatos termékek használatával pénzt is megtakarítsanak – olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.

A felmérés készítői megjegyezték azt is, hogy az IKEA három országban végzett kutatásából egyértelművé vált, hogy a cseheknél és a szlovákoknál is hasonló a helyzet, mint Magyarországon.

A megkérdezettek többsége, csaknem hatvan százaléka számára az a leginkább elfogadható megoldás, ha a két szempont – vagyis a környezettudatosság és kedvező megtakarítási lehetőség – összekapcsolódik a vásárlásnál, ugyanakkor a megkérdezettek 36 százaléka kifejezetten az anyagiakat helyezi előtérbe, és százból mindössze hárman felelték azt, hogy náluk a környezetvédelmi megfontolás szerepel az első helyen.

Fotó: Reuters

A vizsgált három országban a válaszadók többsége az energia-, a vízfelhasználás, valamint a fogyasztás és ezzel összefüggésben a megtermelt hulladékmennyiség csökkentését nevezte meg olyan elsődleges feladatként, amelynek sikeres teljesítésével a háztartások hozzájárulhatnak a környezet megóvásához. A magyarok itt kivételnek számítanak: csak nálunk szerepel dobogós helyen a műanyag palackok és szatyrok újrahasznosítása, amelyet fontosabb feladatnak tartanak a környezet megóvása szempontjából, mint a vízfogyasztás csökkentését – írták.

Majd hozzáfűzték azt is, hogy a magyar vásárlók fele hasznosnak tartja a fogyasztás csökkentését szolgáló és környezettudatos termékeket. Ugyanakkor a vizsgált országok közül nálunk a legmagasabb azoknak az aránya, akik a hagyományosakhoz képest drágábbnak vélik ezeket az árucikkeket.

agrotrend.hu / Magyar Nemzet

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés