Hírek
A környezettudatosság elméletben működik, a gyakorlat még hiányos
A magyar háztartások elméletben fontosnak tartják a környezetkímélő megoldásokat, azonban a háztartási eszközeik kiválasztásában és a szokásaikban nem mindig tartják szem előtt ezeket az értékeket – derült ki az IKEA svéd lakberendezési vállalat megbízásából készült felmérésből.
A 2020. augusztus és szeptember között összegyűjtött válaszok alapján a megkérdezettek 94 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kiemelten vagy fokozottan érdeklődik a megtakarítást eredményező lehetőségek iránt – írta meg a Magyar Nemzet. A termékek kiválasztásánál ugyanakkor a környezetvédelem önmagában nem elég erős hívószó a magyaroknak, mivel az is fontos számukra, hogy a környezettudatos termékek használatával pénzt is megtakarítsanak – olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.
A felmérés készítői megjegyezték azt is, hogy az IKEA három országban végzett kutatásából egyértelművé vált, hogy a cseheknél és a szlovákoknál is hasonló a helyzet, mint Magyarországon.
A megkérdezettek többsége, csaknem hatvan százaléka számára az a leginkább elfogadható megoldás, ha a két szempont – vagyis a környezettudatosság és kedvező megtakarítási lehetőség – összekapcsolódik a vásárlásnál, ugyanakkor a megkérdezettek 36 százaléka kifejezetten az anyagiakat helyezi előtérbe, és százból mindössze hárman felelték azt, hogy náluk a környezetvédelmi megfontolás szerepel az első helyen.
Fotó: Reuters
A vizsgált három országban a válaszadók többsége az energia-, a vízfelhasználás, valamint a fogyasztás és ezzel összefüggésben a megtermelt hulladékmennyiség csökkentését nevezte meg olyan elsődleges feladatként, amelynek sikeres teljesítésével a háztartások hozzájárulhatnak a környezet megóvásához. A magyarok itt kivételnek számítanak: csak nálunk szerepel dobogós helyen a műanyag palackok és szatyrok újrahasznosítása, amelyet fontosabb feladatnak tartanak a környezet megóvása szempontjából, mint a vízfogyasztás csökkentését – írták.
Majd hozzáfűzték azt is, hogy a magyar vásárlók fele hasznosnak tartja a fogyasztás csökkentését szolgáló és környezettudatos termékeket. Ugyanakkor a vizsgált országok közül nálunk a legmagasabb azoknak az aránya, akik a hagyományosakhoz képest drágábbnak vélik ezeket az árucikkeket.
agrotrend.hu / Magyar Nemzet