Hírek

A járvány jelentősen kihat a magyar söriparra

Áprilisban jóval kevesebb sör fogyott, mint egy évvel korábban. A kocsmák és a vendéglők bezárása a hordós kiszerelés lenullázódásával párhuzamosan a palackozott termékek volumenében is drámai visszaeséshez vezetett.

Az öt legnagyobb magyarországi söripari szereplő által áprilisban belföldön értékesített sör mennyisége 16,1 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól – mondta a Világgazdaságnak Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója. A szövetségnek a Dreher, a Heineken Hungária, a Borsodi és a Carlsberg Hungary a tagja, de adatközléssel a Pécsi Sörfőzde is segíti a szervezet munkáját – írja a Világgazdaság.

fotó: piqsels.com

Kántor Sándor kifejtette, hogy április volt az első olyan hónap a söriparban, amelynek az elsőtől az utolsó napjáig éreztették hatásukat a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos intézkedések. Ezzel összefüggésben az éttermeket, kocsmákat, kisvendéglőket és szállodákat tömörítő HoReCa-szegmens, amely normál körülmények között a vezető gyártók termelésének 30 százalékát adja, lenullázódott.

Ebből a Világgazdaság arra következtet, hogy a kieső vendéglátóipari értékesítés csaknem fele, 13,9 százaléka az áruházak kasszájába vándorolt, mivel a bázisidőszak 83,9 százalékát elérő múlt havi eladások teljes mértékben a kiskereskedelemben csapódtak le.

Csomagolástípus szerinti bontásban aligha meglepő, hogy az elmúlt hónapban nemcsak a hordós sör eladása tűnt el teljesen, hanem az újratölthető, palackos sörök értékesítése is a tavaly áprilisi érték mindössze 27 százalékára esett.

fotó: pxfuel.com

Magyarázatul szolgálhat, hogy békeidőben az újratölthető termékek 80 százaléka is a HoReCa-szegmensben talál gazdára. A szövetség igazgatója arról számolt be, hogy eközben az egyutas csomagolások kategóriája, azaz a PET-palackban vagy dobozos kiszerelésben kínált sörök forgalma együttesen mintegy 10-20 százalékkal növekedett. Ez a bővülés azonban nem kompenzálta a többi típus lejtmenetét.

agrotrend.hu / Világgazdaság

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Az Év Agrárembere támogatók

 
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Szakmai partner
Nyakas Farm
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
 
Hirdetés

Facebook

Hirdetés