Hírek

A járvány harmadik hulláma is megdobta az ételszállító cégek forgalmát

A kérdés egyre inkább az, hogy e vállalkozások hosszú távon is tudnak-e profitálni a megnőtt forgalomból. A Teletálnál a megrendelők egy része már tavaly is ügyfél maradt.

Ismét megugrott az iskolásoknak összeállított menü – a Sulidő – forgalma az intézménybezárások hatására a Teletálnál. A hazai piacvezető ételszállítónál most is a tavaly tavaszihoz hasonlóan csoportosultak át a főbb szállítási területek, a futárok az irodaházak helyett egyre nagyobb számban a lakóövezetekbe indulnak hétköznap reggelenként – írja a Világgazdaság.

fotó: hippopx.com

Az irodai menzák és a hagyományos éttermek bezárásával, a home office újbóli térhódításával megnőtt az otthoni rendelések aránya, az összetételükből pedig az tűnik ki, hogy egyre többen fizetnek be ebédre az otthon maradt gyerekeknek is.

A harmadik hullám megérkezése megdobta a forgalmat, de az óvodák és iskolák múlt heti bezárása óta még kevés idő telt el ahhoz, hogy a korábbi hullámok során tapasztaltaktól kirajzolódjanak az esetleges eltérések a fogyasztói reakciókról – közölte a Világgazdasággal Bondor Tamás, a Teletál Ételfutár Kft. marketingvezetője. Úgy tűnik, a home office most kisebb arányú, mint az éppen egy éve kezdődött karantén idején.

Tavaly, az első ebédrendelési pánik nyomán felpörgött forgalom a nyári szünetben szokásos 30 százalékos visszaesést összességében jól kompenzálta, így nem esett vissza a cég rendelésállománya, sőt, nyáron és ősszel is sokan maradtak a hétköznapi ebédrendelők között. Mindennek következtében az őszi forgalom éves összehasonlításban 25 százalékkal haladta meg az előző évi bázist – tájékoztatott a Teletál illetékese.

A vállalat nettó árbevétele 2019-ben több mint 7,2 milliárd forint volt, de a 2020-as forgalomról egyelőre csak annyit közöltek, hogy várakozáson felüli évet zártak, és a nyári forgalom is meghaladta a korábbiakat.

A fogyasztói kosár értéke a Teletálnál hetente öt-nyolcezer forint, a kétfogásos menü ára egy hétre 4450 forintról indul, a háromfogásos 6950 forint. A hazai lakosság kimondottan szereti a levest, így nem csak a sulimenü népszerűsége nőtt, hanem az összes többié is.

Az elmúlt évtizedben sok cég belekóstolt az ebédpiaci tortába. Bár most sok étterem rákényszerül a spontán döntésekre épülő azonnali házhoz szállításra, az előrendelésekre épülő ételszállítás hosszabb távú, időigényes műfaj. A járvány nyomán megnövekedett kereslet a korábbinál jóval nagyobb kínálattal találkozik. Bondor Tamás szerint a piaci tortán minden korábbinál többen osztoznak.

A nemzetközi gyorséttermektől és a kézműves hamburgerezőktől a trendi street foodon át szó szerint minden ott van a virtuális étlapon.

A helyzet szülte forgalomnövekedésből – a Teletál vezetőségének reményei szerint – hosszú távon is tud profitálni a cég, ha azok, akik a kialakult helyzet miatt kezdtek el tőlük rendelni, hűségesek maradnak.

Akik rájöttek, hogy a szolgáltatásért alig kell többet fizetniük annál, mintha maguk főznének, cserébe változatosan étkezhetnek, ráadásul hetente órákat spórolnak a bevásárlás és a konyhai munka elhagyásával, várhatóan elköteleződnek majd, és rájuk épülhet a további, tartós növekedés. Erre minden szempontból igyekszik felkészülni a társaság, amely az utóbbi húsz évben folyamatosan és fokozatosan építette fel gyártói és kiszállítói bázisát.

A Világgazdaság megkereste kérdéseivel a Cityfoodot és az Inter­foodot is, de nem kapott választ.

agrotrend.hu / Világgazdaság

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés