Hírek
A járvány harmadik hulláma is megdobta az ételszállító cégek forgalmát
A kérdés egyre inkább az, hogy e vállalkozások hosszú távon is tudnak-e profitálni a megnőtt forgalomból. A Teletálnál a megrendelők egy része már tavaly is ügyfél maradt.
Ismét megugrott az iskolásoknak összeállított menü – a Sulidő – forgalma az intézménybezárások hatására a Teletálnál. A hazai piacvezető ételszállítónál most is a tavaly tavaszihoz hasonlóan csoportosultak át a főbb szállítási területek, a futárok az irodaházak helyett egyre nagyobb számban a lakóövezetekbe indulnak hétköznap reggelenként – írja a Világgazdaság.
fotó: hippopx.com
Az irodai menzák és a hagyományos éttermek bezárásával, a home office újbóli térhódításával megnőtt az otthoni rendelések aránya, az összetételükből pedig az tűnik ki, hogy egyre többen fizetnek be ebédre az otthon maradt gyerekeknek is.
A harmadik hullám megérkezése megdobta a forgalmat, de az óvodák és iskolák múlt heti bezárása óta még kevés idő telt el ahhoz, hogy a korábbi hullámok során tapasztaltaktól kirajzolódjanak az esetleges eltérések a fogyasztói reakciókról – közölte a Világgazdasággal Bondor Tamás, a Teletál Ételfutár Kft. marketingvezetője. Úgy tűnik, a home office most kisebb arányú, mint az éppen egy éve kezdődött karantén idején.
Tavaly, az első ebédrendelési pánik nyomán felpörgött forgalom a nyári szünetben szokásos 30 százalékos visszaesést összességében jól kompenzálta, így nem esett vissza a cég rendelésállománya, sőt, nyáron és ősszel is sokan maradtak a hétköznapi ebédrendelők között. Mindennek következtében az őszi forgalom éves összehasonlításban 25 százalékkal haladta meg az előző évi bázist – tájékoztatott a Teletál illetékese.
A vállalat nettó árbevétele 2019-ben több mint 7,2 milliárd forint volt, de a 2020-as forgalomról egyelőre csak annyit közöltek, hogy várakozáson felüli évet zártak, és a nyári forgalom is meghaladta a korábbiakat.
A fogyasztói kosár értéke a Teletálnál hetente öt-nyolcezer forint, a kétfogásos menü ára egy hétre 4450 forintról indul, a háromfogásos 6950 forint. A hazai lakosság kimondottan szereti a levest, így nem csak a sulimenü népszerűsége nőtt, hanem az összes többié is.
Az elmúlt évtizedben sok cég belekóstolt az ebédpiaci tortába. Bár most sok étterem rákényszerül a spontán döntésekre épülő azonnali házhoz szállításra, az előrendelésekre épülő ételszállítás hosszabb távú, időigényes műfaj. A járvány nyomán megnövekedett kereslet a korábbinál jóval nagyobb kínálattal találkozik. Bondor Tamás szerint a piaci tortán minden korábbinál többen osztoznak.
A nemzetközi gyorséttermektől és a kézműves hamburgerezőktől a trendi street foodon át szó szerint minden ott van a virtuális étlapon.
A helyzet szülte forgalomnövekedésből – a Teletál vezetőségének reményei szerint – hosszú távon is tud profitálni a cég, ha azok, akik a kialakult helyzet miatt kezdtek el tőlük rendelni, hűségesek maradnak.
Akik rájöttek, hogy a szolgáltatásért alig kell többet fizetniük annál, mintha maguk főznének, cserébe változatosan étkezhetnek, ráadásul hetente órákat spórolnak a bevásárlás és a konyhai munka elhagyásával, várhatóan elköteleződnek majd, és rájuk épülhet a további, tartós növekedés. Erre minden szempontból igyekszik felkészülni a társaság, amely az utóbbi húsz évben folyamatosan és fokozatosan építette fel gyártói és kiszállítói bázisát.
A Világgazdaság megkereste kérdéseivel a Cityfoodot és az Interfoodot is, de nem kapott választ.
agrotrend.hu / Világgazdaság