Hírek

A húsvéti vásárlási szokások is megváltoztak

A magyar szülők jellemzően 3-5 ezer forintot költenek idén gyermekenként húsvéti ajándékra, a költés átlagos értéke nem változott az előző évekhez képest a Regio Játékkereskedelmi Kft. legfrissebb kutatása szerint.

Az MTI-nek küldött szerdai közlemény szerint a járvány miatt kialakult helyzetben megváltoztak a vásárlási szokások, a legtöbben online választanak ajándékot, a megkérdezettek 53 százaléka 1-2 héttel, 31 százaléka több héttel az ünnep előtt szerzi be a meglepetéseket. Az utolsó pillanatra a tavalyi 30 százalékkal szemben idén csak 16 százalékuk hagyja a vásárlást.

fotó: pixnio.com

Az online kosárérték húsvétkor 10 ezer forint, amely megközelíti a játékpiac legerősebb időszaka, a karácsony átlagos értékét – fejtette ki Gyaraki Dávid marketingvezető a közleményben.

A kutatásban részt vevők egyötöde szán 7 ezer forintnál is többet a húsvéti meglepetésre gyerekenként. A rendhagyó körülmények ellenére a húsvéti programok között idén is vezet a tojásfestés (65 százalék), a tojásvadászat (61 százalék) és a süteménykészítés (47 százalék).

Idén a családok több mint fele szűk körben ünnepel, míg mások óvintézkedések betartásával látogatják meg szeretteiket.

Az MTI érdeklődésére kiemelték: a karácsony és a húsvét között a legszembetűnőbb különbség, hogy míg karácsonykor lehetett személyesen is vásárolni, húsvét előtt erre nem lesz lehetőség. Tavaly 100 százalékkal nőtt az online értékesítésük, idén húsvétkor csak interneten tudnak vásárolni a szülők, ezért az ajándékokat érdemes minél előbb megrendelni. Sokaknak tavaly húsvétkor még ismeretlen volt a webáruházak világa, de azóta sokan otthonosabban mozognak az interneten, a tavaly húsvéti rendelésszámokhoz képest idén 10 százalékkal több volt eddig az online értékesítés.

A cég hangsúlyozta azt is, a belföldi internetes áruház egyik előnye, hogy magyar nyelvű használati utasítást tartalmaznak a játékok. A külföldről történő rendelés rizikósabb, több idő, míg megérkezik a csomag, a járványhelyzet miatt pedig sokkal több fennakadás lehet. Külföldi rendelés esetén számolni kell bizonyos érték felett a plusz áfatartalommal és vámmal is, ezek mind növelik a költségeket. A fizetési módban is van eltérés, mert a belföldön népszerű utánvéttel inkább magyar webshopokból lehet rendelni. A visszaküldés, reklamációkezelés is sokkal egyszerűbb az országon belül. Egy külföldről rendelt csomag visszaküldése nagy költségekkel járhat, ráadásul a legtöbb esetben nincs közvetlen telefonszám, ahol azonnal segítséget kap a vásárló a kérdéseiben – közölték.

A Regio Játékkereskedelmi Kft. forgalma 2020-ban 13,8 milliárd forintra nőtt, a 4,5 százalékos bővülés az új áruházak nyitásának volt köszönhető.

agrotrend.hu / MTI

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Szakmai partner
Nyakas Farm
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés