Hírek
A hazai termékek népszerűsítésére stratégiai megállapodást kötött a Tesco és a Magyar Termék
Tovább bővül a Magyar Termék védjegyekkel ellátott készítmények száma a Tesco kínálatában, a hazai eredet és az ellenőrzött minőség hangsúlyozása érdekében az üzletlánc a saját márkás árucikkein is használni fogja a védjegyet – közölte Magyar Termék Nonprofit Kft. és az áruházlánc kedden.
A közlemény szerint ezt is tartalmazza a stratégiai megállapodás, amelyet kedden írtak alá, hogy elősegítsék a magyar termékek népszerűsítését, a fogyasztók tudatos vásárlását.
Fotó: Magyar Termék
Ma már 220 vállalat több mint 5000 terméken használja a védjegyek valamelyikét. Ezek gazdasági jelentősége óriási: összárbevételük több mint 1700 milliárd forint, gyártóik pedig 43 ezer embert foglalkoztatnak – idézi a közlemény Benedek Esztert, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetőjét.
A védjegy ismertsége 95,7 százalékos, a fogyasztók 84,2 százaléka pedig jellemzően a csomagoláson lévő védjegyek alapján tájékozódik a termék hazai eredetéről – tette hozzá.
A Tesco eddig a különböző hazai gyártók több mint 600-féle Magyar Termék emblémás készítményét forgalmazta.
Kámán Tamás, a Tesco beszerzési igazgatójának tájékoztatása szerint a cég 2021-ben 27 000 terméket forgalmazott, ebből több mint 21 000 hazai eredetű, az áruházlánc árbevételének több mint 60 százaléka került vissza magyar szállítókhoz.
A Trade magazin napokban közölt magyarországi kiskereskedelmi toplistáján a Tesco a harmadik helyen áll 921,8 milliárd forintos 2021-es éves becsült bruttó forgalommal.
agrotrend.hu / MTI