Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Hírek

A fogyasztók háromnegyede szereti kipróbálni az új ízeket

Az íz köztudottan az egyik legfontosabb tényező, amely alapján a fogyasztók meghozzák vásárlási döntéseiket. Így nem meglepő, hogy a globális fogyasztók háromnegyede szereti kipróbálni az új ízeket – derül ki az Innova Market Insights jelentéséből.

A termékfejlesztők számára hatásos marketingeszközt jelent az íz, így annak leírása, esetleg a származás hangsúlyozásával hatásos kombináció lehet. A kontrasztos hibrid ízek, a növényi forradalomba illő utalások, a különleges kiadású és a szezonális ízek mind hozzájárulhatnak a márkák frissítéséhez és új fogyasztók megnyeréséhez.


fotó: pixabay

Az ízek tekintetében az Y generációsok (1980 és 1995 között születettek) a legkísérletezőbbek, míg a legkonzervatívabbak a Baby boomerek (1920 és 1939 között születettek). Meglepő módon a Z generáció (1995 és 2010 között születettek) tagjai némileg kevésbé rajonganak az új ízekért, viszont 45%-uk azért bevallása szerint kedveli az „ütős” ízeket.

Az ízek innovációja a jövőben is alapvető lesz, amelyhez kiváló alapot adhat a nemzeti ízvilágok átvétele, a növényvek adta lehetőségek további kiaknázása, az egészségügyi és wellness szempontok előtérbe helyezése („megengedett kényeztetés”) és az ízek keverése. Mindemellett a fenntarthatóság forrásokból beszerzett ízesítők várhatóan újabb piacot fognak megnyitni a vállalkozó szellemű előállítók számára.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés