Hírek

A cukorcsökkentést is ésszerűen kell megoldani

Az egészségtudatos fogyasztók fő ellensége továbbra is a cukor, azonban kérdéses, hogy valójában mit tesznek csökkentésének érdekében.

Az FMCG Gurus 2019-ben 26 000 válaszadó bevonásával végzett globális felmérése alapján a fogyasztók 44%-a tisztában van az elmúlt 24 órában elfogyasztott cukor mennyiségével, több mint 41%-uk nyomon követi kalória-, míg 39%-uk zsírbevitelét – írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK).

fotó: pixabay.com

A súlycsökkenésre vágyó fogyasztók igyekeznek friss zöldséget és gyümölcsöt fogyasztani (54%), többet mozogni (51%) és csökkenteni cukorfogyasztásukat (48%). Az eredmény arra enged következtetni, hogy az egészségtudatos fogyasztók fő ellensége továbbra is a cukor, azonban kérdéses, hogy valójában mit tesznek csökkentésének érdekében.

A fokozódó tudatosság ellenére, továbbra sem kellőképpen motiváltak a fogyasztók. A megkérdezettek 33%-a vallotta, hogy már egy éve próbálja cukorfogyasztását csökkenteni, sajnos sikertelenül.

Ennek egyik oka lehet a mesterséges édesítőszerekkel szembeni averzió. Habár kiemelendő, hogy a valós fogyasztásban ez nem jelenik meg egyértelműen. A válaszadók azonos arányban (46%) igyekeznek elkerülni a cukor, illetve a mesterséges édesítőszerek fogyasztását.

A természetes édesítőszerek kedvezőbb megítélést kapnak, de fogyasztásuk kedvezőtlen hatásait kiemelik a válaszadók. A globális felmérés eredményei alapján a fogyasztók 66%-a hiszi, hogy a természetes édesítőszerek (pl. stevia) egészségesebbek, mint a cukor.

Ennek ellenére csak 43%-uk fogyaszt steviával édesített élelmiszereket és üdítőitalokat, míg az agave (29%) és a melasz (26%) esetében ez még alacsonyabb. A stevia általános fogyasztásának egyik korlátja a kesernyés utóíz, amelyet számos fogyasztó kedvezőtlennek ítél.

Általánosságban a fogyasztók kb. negyede számára nem érezhető különbség a steviával és a cukorral édesített termékek között, míg közel ugyanennyien vélik, a steviás termékeket jobbnak és szintén azonos arányban rosszabbnak.

Annak ellenére, hogy a fogyasztók összességében kedvezőbbnek ítélik, a természetes édesítőszerek fogyasztását, megítélésük gyakran ellentmondásokba ütközik. Továbbá az előállítóknak fel kell ismerniük a mesterséges édesítőszerekkel kapcsolatos negatív véleményeket, és azokat figyelembe kell venniük a termékeikkel kapcsolatos kommunikáció során.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés