Hírek

A családi cégek innovatívabbak

Kissé innovatívabbak a hazai családi cégek, mint a vállalati szektor általában – derül ki a K&H innovációs kutatásából, amelynek összefoglalóját kedden küldték el az MTI-nek.

A tájékoztatás szerint Magyarországon a családi vállalkozások száma meghaladja a 900 ezret, a hazai vállalkozások kétharmada ilyen jellegű cég.


Fotó: StockSnap / Pixabay

A kutatás eredménye szerint a családi vállalatok 48 százaléka vezetett be új, vagy jelentősen javított terméket, illetve szolgáltatást az elmúlt két évben, míg az összes vállalatot nézve ez az arány 45 százalék. A családi vállalatok a vállalati szektorhoz hasonlóan jellemzően az elmúlt két év bevételének 2-10 százalékát forgatták vissza innovációs tevékenységre. A cégek negyede ugyanakkor a bevétel több mint 10 százalékát fordította erre.

A fejlesztésekben elsősorban a vállalat saját dolgozói vettek részt, de a családi vállalatok 6 százaléka technológiai startupokat is bevont a folyamatba, míg a teljes vállalati szektorban 4 százalék volt ennek aránya.

A teljes vállalati szektorral megegyezően a családi cégek átlagosan a működési költségek 5 százalékát fordították szoftvervásárlásra, informatikai fejlesztésekre és a folyamatok automatizációjára 2020 óta.

A családi vállalatoknál az elmúlt két évben főként olyan digitális korszerűsítés történt, aminek eredményeképpen a meglévő szoftvereket, alkalmazásokat már hálózatban tudják kezelni, valamint egyszerűbbé és gyorsabbá vált a feldolgozható adatok rendszerezése, számítása és kiértékelése. A teljes vállalati szektorban is történtek ilyen jellegű fejlesztések, csak kisebb mértékben.

Emellett a dolgozók informatikai tudásának fejlesztésére a családi cégek valamivel több pénzt költöttek, mint a vállalatok általában, előbbinél átlagosan 22 dolgozónak, utóbbinál pedig 20-nak biztosítottak informatikai továbbképzést 2020 óta.

Az innovációs kutatás 360, 300 millió forint éves árbevételt meghaladó magyarországi társas vállalkozás innovációs ügyekért felelős döntéshozójának megkérdezésével történt, a felmérést az Impetus Research készítette 2022. szeptember 22. és október 14. között.

agrotrend.hu / MTI

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés